Giełdowy Marvipol zawarł sojusz z InterContinental Hotels Group, której dwie marki będą firmować aparthotel dewelopera w Gdańsku. J.W. Construction otworzył drugi aparthotel pod marką Varsovia Apartments, której szefem i twarzą jest były bramkarz i celebryta Radosław Majdan. Atal nawiązał współpracę z Grupą INApartments, która będzie operatorem obiektu budowanego w Gdańsku. To wszystko informacje z września.
Do budowy aparthoteli i condohoteli (te pierwsze przypominają mieszkania z kuchnią, te drugie klasyczne pokoje hotelowe) bierze się coraz więcej inwestorów i deweloperów. To alternatywa wobec kupowania mieszkań na wynajem. Wystarczy nabyć lokal w aparthotelu, podpisać umowę z operatorem i można cieszyć się wpływami z najmu – często na gwarantowanym poziomie w określonym czasie.
– Warto dobrze prześwietlić takie oferty, bo tylko dobrze skrojony obiekt, z dobrą infrastrukturą, w dobrej lokalizacji, z odpowiednim operatorem, ma szansę przynosić zwrot z najmu w perspektywie dekady, dwóch – podkreślił Aleksander Kupcewicz z WIK Capital podczas jednej z debat na Europejskim Kongresie Finansowym. Michał Cebula z Heritage Real Estate zwracał uwagę, że selektywne podejście jest kluczowe, bo do inwestycji w condo- i aparthotele biorą się często podmioty bez doświadczenia, a obiecane zyski mogą nie zostać zrealizowane.
– Dlatego kluczowa jest współpraca z renomowanymi partnerami: franczyzodawcami i operatorami – podkreśla Mariusz Poławski, wiceprezes Marvipolu. Dla pierwszego aparthotelu, w Gdańsku deweloper jako franczyzodawcę pozyskał InterContinental Hotels Group. Marvipol zbuduje obiekt z 346 lokalami, z których 210 będzie funkcjonować w ramach sieci Holiday Inn Express, a 136 – Staybridge Suites.
– Podpisanie umowy poprzedziły roczne negocjacje. Do współpracy przekonała nas lokalizacja planowanego hotelu, którą można określić Mokotowem Gdańska. Dynamicznie przybywa tam biur, to także miejsce przy trasie łączącej miasto z Gdynią i Sopotem – mówi „Rzeczpospolitej" Miguel Martins, dyrektor rozwoju IHG na Polskę i Europę Wschodnią. – Dwie marki w jednym obiekcie to przemyślana strategia, kierujemy ofertę do dwóch grup klientów, zainteresowanych krótszym pobytem, np. w ramach podróży służbowej, a także dla gości, którzy chcą się zatrzymać na dłużej. Holiday Inn Express i Staybridge Suites nawzajem się nie kanibalizują – dodaje.