Producent z Bolechowa pod Poznaniem już trzynasty rok z rzędu został liderem polskiego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich, sprzedając 333 pojazdy. Do zagranicznych odbiorców trafiło z kolei łącznie 946 Solarisów, co daje trzy czwarte udziału eksportu w ogólnej strukturze sprzedaży.

- To był bardzo dobry rok dla naszej firmy, która odnotowała rekord w zakresie wysokości przychodów i trzeci w historii wynik pod względem liczby sprzedanych pojazdów powiedział Andreas Strecker, prezes Solarisa. Całkowita sprzedaż Solarisa w roku 2015 wyniosła 1279 sztuk autobusów i trolejbusów. Zrealizowano także dostawy tramwajów. Pierwszy z kontraktów dotyczył 18 tramwajów dla Brunszwiku. Z kolei drugi projekt realizowany był w Polsce, w Olsztynie, gdzie po 55 latach przywrócono szynowy transport miejski. Od grudnia 2015 mieszkańcy stolicy Warmii mogą korzystać z floty 15 Solarisów Tramino. Kolejne kontrakty tramwajowe obejmują realizacje dużych zamówień dla Lipska oraz Hanoweru.

Solaris jest jednym z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.

Jedną ze specjalności Solarisa stały się pojazdy bezemisyjne. W grudniu ub. roku producent zaprezentował w Paryżu najnowszy elektryczny autobus - model Urbino 12 Electric. Był on testowany w ruchu liniowym na paryskich ulicach w ramach planów Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP). Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) oraz Szwecji (Vasteras). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

Także w ub. roku firma z Bolechowa zaczęła prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.