- Zauważyliśmy większą poprawę w marcu. Jesteśmy optymistami i mamy nadzieję, że koło lipca-sierpnia nastąpi punkt zwrotny — stwierdził wiceszef organizacji producentów CAAM, Xu Haidong. Dodał, że niedawna decyzja rządu o obniżeniu podatku VAT powinna wpłynąć na ożywienie sprzedaży. — Redukcja VAT może pobudzić produkcję i zatrudnienie, więc skuteczne wdrożenie tej polityki może ocieplić rynek — powiedział. 

Rząd obniżył stawkę z 16 do 13 proc. w motoryzacji, co skłoniło od razu BMW i Mercedesa do obniżenia cen — podał Reuter. — Spodziewamy się, że chiński rynek samochodów osiągnie pozytywny wzrost w III kwartale i dość duży w IV kwartale — uważa szanghajski analityk w LMC Automotive, Alan Kang.

Największą dynamikę osiągają tzw. pojazdy na nową energię (NEV), elektryczne i hybrydy, w 2018 r. ich sprzedaż wzrosła o 62 proc., podczas gdy cały rynek zmalał, w marcu skoczyła o 85,4 proc. do 126 tys. — podała CAAM.

Zadowolenia z wyników I kwartału nie ukrywał szef Daimlera w Chinach, Hubertus Troska. Niemiecka grupa osiągnęła wzrost sprzedaży o 3 proc., zaprzeczając tendencji spadkowej całego rynku, bo doskonale schodziły mercedesy klasy S Maybach. — Popyt na nie wynosi 600 sztuk miesięcznie wobec wcześniej 500 sztuk, mimo wyższych cen. Troska jest ostrożnym optymistą, że uda mu się utrzymać tę dynamikę w całym roku.

Od 15 kwietnia amerykańska Tesla zaczęła przyjmować zamówienia na najtańszą wersję Modelu 3 w cenie 377 tys. juanów (56 167 dolarów) i liczy na rozszerzenie gamy i zwiększenie sprzedaży. Wcześniej podstawowa cena auta o tylnym napędzie, bez wspomagającego Autopilota, wynosiła 407 tys. juanów. Teraz tania wersja będzie go mieć.