W planach jest też ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – m.in. w Pradze, Budapeszcie, Bratysławie i Bukareszcie). Spółka planuje też powiększyć zespół m.in. o specjalistów od automatyzacji i analityków BI, programistów oraz specjalistów ds. pozyskiwania i sprzedaży nieruchomości.
– Każdy, kto choć raz doświadczył żmudnego i nieprzejrzystego procesu zakupu lub sprzedaży mieszkania, ten wie, że proces ten można uczynić szybszym, przyjaźniejszym i bardziej efektywnym – komentuje Łukasz Obuchowicz, partner w Kogito Ventures. – Wierzymy, że zespół SonarHome jest na dobrej drodze, aby dokonać jakościowej i technologicznej rewolucji na rynku nieruchomości.
SonarHome został założony w 2017 roku przez Mateusza Romanowskiego, twórcę i byłego dyrektora generalnego platformy Allani (marketplace modowy), sprzedanej Grupie Wirtualna Polska. W 2019 r. SonarHome pozyskał 3 mln zł w rundzie inwestycyjnej, której także przewodził fundusz Market One Capital.
– Rynek mieszkań przechodzi dynamiczne zmiany, ale jedna rzecz pozostaje niezmienna. Jeśli mieszkanie nie zostanie właściwie wycenione, jego sprzedaż na rynku wtórnym to długotrwały i męczący proces – podkreśla Mateusz Romanowski, prezes SonarHome. – Sprzedający często nie znają nawet realnej wartości swoich nieruchomości. Chcemy im ułatwić przejście przez ten proces. Udostępniamy właścicielom mieszkań bezpłatne narzędzie do wyceny, pomoc w znalezieniu nabywcy na wolnym rynku, oferujemy także szybki zakup mieszkania za gotówkę w oparciu o rynkową wycenę. Dzięki nowemu finansowaniu będziemy mogli zwiększyć skalę i pomóc w sprzedaży nieruchomości nie tylko mieszkańcom Warszawy, ale też innych miast w Polsce i Europie Środkowej.
Jakich nieruchomości szuka iBuyer? – Jesteśmy zainteresowani zakupem każdego mieszkania w Warszawie, niezależnie od jego wielkości czy lokalizacji – mówi Mateusz Romanowski. – Nasz system dokładnie mapuje przeprowadzane transakcje. Można powiedzieć, że nie ma na niej białych plam – podkreśla.
w kamienicy
Platforma kupujen mieszkania w blokach i w kamienicach, ale też w nowszych apartamentowcach. – Można powiedzieć, że statystycznie nasze zakupy i sprzedaże bardzo dobrze odwzorowują podaż danego typu mieszkań dostępnych na rynku warszawskim – zauważa Mateusz Romanowski. – Bardziej istotne od rodzaju mieszkania i jego lokalizacji jest to, czy nasza usługa ma wartość dla klienta, czy potrafimy precyzyjnie określić jego wartość rynkową oraz płynność na dynamicznie zmieniającym się rynku.