fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media

BBC World News traci licencję na nadawanie w Chinach

Logo BBC World News
Adobe Stock
Chińskie Biuro ds. Radia i Telewizji odebrało licencję na nadawanie w kinach brytyjskiemu kanałowi BBC World News zarzucając mu "poważne naruszenie" obowiązujących regulacji, w tym wymogu, by podawane informacje były "prawdziwe i sprawiedliwe".

Do utraty licencji na nadawanie w Chinach przez BBC World News doszło tydzień po tym, jak licencję na nadawanie w Wielkiej Brytanii utraciła chińska telewizja CGTN, którą uznano na Wyspach za podporządkowaną chińskim władzom.

Teraz Biuro ds. Radia i Telewizji poinformowało, że BBC World News - przez emitowanie materiałów zagrażających interesowi narodowemu Chin i szkodzących narodowej jedności - nie spełnia już warunków, które są niezbędne, by zagraniczna telewizja mogła emitować swój sygnał w Chinach.

Reuters zauważa, że BBC World News nie znajduje się w ofercie większości sieci kablowych w Chinach. Telewizję tą można było jednak oglądać w niektórych hotelach.

Decyzja o odebraniu licencji na nadawanie w Chinach BBC World News została skrytykowana przez szefa MSZ Wielkiej Brytanii, Dominica Raaba i Departament Stanu USA.

- Decyzja Chin o zakazaniu emisji BBC World News jest nieakceptowalnym ograniczeniem wolności mediów - oświadczył Raab.

- To posunięcie tylko zaszkodzi reputacji Chin w świecie - dodał.

BBC World News utraciło licencję na nadawanie w Chinach niedługo po poinformowaniu przez BBC o regularnych gwałtach i napastowaniu seksualnym kobiet, przebywających w tzw. obozach reedukacyjnych w chińskim Sinciangu - do obozów tych trafiają zamieszkujący prowincję Ujgurowie, którzy mają być tam poddawani intensywnej sinizacji.

Chiny zarzuciły wówczas BBC, że materiał tej stacji nie jest oparty na faktach.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA