Rupert Murdoch żegna się ze Sky

Koncern medialny 21st Century Fox zdecydował się sprzedać swój pakiet 39 procent akcji w sieci telewizyjnej Sky.

Aktualizacja: 28.09.2018 12:23 Publikacja: 28.09.2018 12:13

Rupert Murdoch żegna się ze Sky

Foto: Bloomberg

Nabywcą akcji jest Comcast, który wygrał z Fox batalie o zakup 61 proc. akcji Sky. Akcje sprzedawane przez koncern Ruperta Murdocha są warte 11,6 mld funtów.

Tym samym amerykański koncern stanie się jedynym właścicielem Sky.

Zmagania między Comcastem a Fox o prawo do kupna większościowego pakietu akcji Sky trwały od 2016 roku. Rupert Murdoch mocno zabiegał o przejęcie całkowitej kontroli nad europejską siecią telewizyjną. Kilkakrotnie podbijał cenę, starając się wyprzeć konkurencje czyli Comcast.

Jednak w ubiegłym tygodniu Comcast ostatecznie przebił ofertę Foxa proponując za 61 proc. akcji Sky kwotę 30,6 mld funtów.

Akcjonariusze przejmowanej firmy mają do 11 października czas na podjęcie decyzji, czy akceptują ofertę.

Sky, to europejska sieć telewizyjna, posiadająca ponad 23 mln odbiorców w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii, Hiszpanii oraz Włoszech. Koncern jest właścicielem m.in. brytyjskiej platformy cyfrowej Sky Digital, brytyjskich kanałów telewizyjnych Sky1, Sky2, Sky News, Sky Movies, Sky Sports, a także współwłaścicielem stacji telewizyjnych History, National Geographic Channel, Nickelodeon czy Comedy Central.

Comcast po przejęciu Sky stanie się największym na świecie operatorem płatnej telewizji. Już teraz jest właścicielem sieci telewizyjnej NBC oraz hiszpańskojęzycznej Telemundo i holdingu Universal Pictures.

Nabywcą akcji jest Comcast, który wygrał z Fox batalie o zakup 61 proc. akcji Sky. Akcje sprzedawane przez koncern Ruperta Murdocha są warte 11,6 mld funtów.

Tym samym amerykański koncern stanie się jedynym właścicielem Sky.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane