Polska firma Cloud Technologies znalazła sposób na obejście AdBlocka

Spółka Cloud Technologies jako pierwsza na świecie znalazła sposób na unieszkodliwienie wtyczek blokujących reklamy w przeglądarkach (np. AdBlock) i tym samym zezwalających serwisom internetowym na wyświetlanie zablokowanych wcześniej reklam użytkownikom.

Publikacja: 10.05.2016 12:12

Polska firma Cloud Technologies znalazła sposób na obejście AdBlocka

Foto: 123rf.com

Mowa o technologii UnBlock, opracowanej przez rodzimą spółkę specjalizującą się w Big Data marketingu i hurtowni danych. UnBlock czeka właśnie na otrzymanie patentu Urzędu Patentowego RP. Docelowo ochrona patentowa ma zostać rozszerzona również na pozostałe państwa na świecie, kluczowe pod kątem skali blokowania reklam, m.in. na Stany Zjednoczone oraz państwa UE.

UnBlock autorstwa Cloud Technologies potrafi wykryć i unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy, w dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam w sieci, które w tym roku, wedle statystyk eMarketera, mogą sięgnąć nawet 27 mld dol. W Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. Wskutek tego część serwisów, ratując się przed stratami, zdecydowała się przejść za tzw. paywall, czyli pobierać od użytkowników opłatę lub abonament za dostęp do treści. Dzięki UnBlockowi wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci.

Według raportu Association of Online Publishers (AOP) aż 65 proc. wydawców internetowych uznaje, że stosowanie rozmaitych wtyczek i programów blokujących reklamy, czyli tzw. adblockerów, stanowi dziś największe zagrożeniem dla branży reklamowej. Do tej pory żadnej firmie na świecie nie udało się wypracować rozwiązania, które pozwoliłoby uporać się z wtyczkami blokującymi reklamy, generującymi rok do roku miliardowe straty. Polacy z Cloud Technologies są więc technologicznymi pionierami w tej dziedzinie.

- Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja internautów nachalnymi reklamami. Z drugiej strony, reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Dlatego od początku naszej działalności dążyliśmy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, czyli wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność, bez stosowania agresywnych formatów reklamowych - mówi Piotr Prajsnar, szef Cloud Technologies.

Jak podkreśla, blokowanie reklam internetowych to jednak bardzo radykalny krok, który dla internautów w dłuższej perspektywie mógłby okazać się strzałem w kolano.

- Może to doprowadzić do sytuacji, w której za dostęp do treści internetowych trzeba będzie po prostu zapłacić. Trudno więc dziwić się wydawcom, którzy już teraz proponują odpłatny dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy, chcąc ratować się przed stratami - dodaje Piotr Prajsnar.

Globalny rynek blokowania reklam z roku na rok rośnie w tempie dwucyfrowym. Według raportu Adobe już blisko 200 mln użytkowników na świecie blokuje reklamy online. Oznacza to ponad 40 proc. wzrost blokujących w skali roku. Raport GlobalWebIndex donosi, że to właśnie internauci z Europy najczęściej instalują programy blokujące reklamy. Niemalże co trzeci pochodzi właśnie ze Starego Kontynentu.

Polska zajęła drugie miejsce w Europie w rankingu państw, których internauci najczęściej blokują reklamy internetowe. Z wtyczek typu AdBlock korzysta aż 37 proc. użytkowników Internetu nad Wisłą. Częściej reklamę online na Starym Kontynencie blokują tylko internauci z Grecji.

mdus

reklamy,AdBlock,internet,wydawcy,Cloud Technologies

Mowa o technologii UnBlock, opracowanej przez rodzimą spółkę specjalizującą się w Big Data marketingu i hurtowni danych. UnBlock czeka właśnie na otrzymanie patentu Urzędu Patentowego RP. Docelowo ochrona patentowa ma zostać rozszerzona również na pozostałe państwa na świecie, kluczowe pod kątem skali blokowania reklam, m.in. na Stany Zjednoczone oraz państwa UE.

UnBlock autorstwa Cloud Technologies potrafi wykryć i unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy, w dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam w sieci, które w tym roku, wedle statystyk eMarketera, mogą sięgnąć nawet 27 mld dol. W Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. Wskutek tego część serwisów, ratując się przed stratami, zdecydowała się przejść za tzw. paywall, czyli pobierać od użytkowników opłatę lub abonament za dostęp do treści. Dzięki UnBlockowi wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi