Netflix rośnie w Europie, Showmax w Polsce

Serialowy boom dopiero się zaczyna.

Aktualizacja: 16.05.2017 17:30 Publikacja: 16.05.2017 17:25

Netflix rośnie w Europie, Showmax w Polsce

Foto: Bloomberg

Popularny serwis VOD intensywnie rozwija się w Europie – obok głównej siedziby na Europę w Amsterdamie Netflix otworzył właśnie centrum obsługi klientów. Zaopiekuje się ono użytkownikami Netfliksa z 11 krajów, w tym z Polski. Już teraz pracuje tam 170 osób, a do 2018 ma pracować 400.

Ekspansja Netfliksa w Polsce i w Europie jest częścią rosnącej popularności serwisów VOD. W naszym kraju duży sukces odniósł Showmax (znany z wyłączności na satyryczne „Ucho prezesa”), który właśnie wszedł w alians z Play, podobny do tego, który ma T-Mobile z Netfliksem. Abonenci Play mogą teraz aktywować Showmax za darmo przez rok. Oferta dotyczy, co prawda, wybranych taryf, ale można śmiało założyć, że obejmie ona zasięgiem większość klientów Play.

Obie platformy VOD intensywnie inwestują w własne produkcje. Netflix przeznaczył na europejskie seriale i filmy 1,75 mld dolarów i ma już na koncie poważne sukcesy, takie jak brytyjskie „The Crown”. Z kolei Showmax z impetem wszedł do Polski i zdobył duży udział rynkowy za pomocą wspomnianego już „Ucha prezesa” oraz niskiej ceny miesięcznej.

Zarówno Netflix, jak i Showmax zapowiadają intensywną walkę o użytkownika i nie zdradzają informacji o ilości abonentów płacących za ich usługi. Trudno jest zaś wyciągać wnioski na podstawie odwiedzin stron tych serwisów, gdyż znaczna część użytkowników korzysta z tych serwisów za pomocą aplikacji. Można jednak śmiało wyciągnąć wnioski, że oba serwisy mają dobre wyniki, które zawdzięczają chwalonym serialom, szeroko komentowanym w mediach społecznościowych. Aktualnym hitem Netflixa jest „Ania nie Anna” na motywach „Ani z zielonego wzgórza”, a atutem Shomax jest produkcja Hulu „Opowieść podręcznej”.

Sądząc po planach obu firm i ich konkurentów, dopiero początek. I oby do Polski szybko nie dotarły takie testy, jak ten przeprowadzony przez australijskiego Netfliksa, w ramach których użytkownicy rejestrujący się w weekendy otrzymywali wyższe ceny niż standardowe.

Netflix zekranizuje polskiego „Wiedźmina”

Netflix jest w trakcie pracy nad nowym serialem dramatycznym opartym na popularnym cyklu powieści autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. Współproducentem serialu jest Platige Image.

Popularny serwis VOD intensywnie rozwija się w Europie – obok głównej siedziby na Europę w Amsterdamie Netflix otworzył właśnie centrum obsługi klientów. Zaopiekuje się ono użytkownikami Netfliksa z 11 krajów, w tym z Polski. Już teraz pracuje tam 170 osób, a do 2018 ma pracować 400.

Ekspansja Netfliksa w Polsce i w Europie jest częścią rosnącej popularności serwisów VOD. W naszym kraju duży sukces odniósł Showmax (znany z wyłączności na satyryczne „Ucho prezesa”), który właśnie wszedł w alians z Play, podobny do tego, który ma T-Mobile z Netfliksem. Abonenci Play mogą teraz aktywować Showmax za darmo przez rok. Oferta dotyczy, co prawda, wybranych taryf, ale można śmiało założyć, że obejmie ona zasięgiem większość klientów Play.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji