Po kilku miesiącach negocjacji grupa kontrolowana przez rodzinę Benettonów oświadczyła że nie istnieją jeszcze warunki jej udziału w konsorcjum organizowanym przez państwowe koleje FS. Atlantia dodała, że jest skłonna uczestniczyć w negocjacjach w poszukiwaniu partnera dla włoskiego przewoźnika — podał Reuter.

Kolejny termin przedstawienia rządowi wiążącej oferty ratującej Alitalię upływa 21 listopada. Linia jest od maja 2017 pod zarządem komisarycznym, w końcu 2019 r. wyczerpie rezerwy gotówki.

Rozmowy prowadzone przez kolej trwają od roku, bez rezultatu. Od lipca FS rozmawia z Delta Air Lines, która deklaruje 100 mln euro — o wiele za mało od tego, czego pragnie rząd — ale nie zgadza się z FS i z Altantią na utrzymywanie w Alitalii sieci połączeń dalekiego zasięgu. Lufthansa jest gotowa zainwestować w partnerstwo komercyjne z włoską linią, ale dopiero po jej całkowitej restrukturyzacji.

Według dziennika „La Repubblica" Alitalia może zostać znacjonalizowana na kilka lat, zanim znajdzie się na nią chętny, choć Rzym może mieć z tym problem w Brukseli. Ratowanie włoskiej linii kosztowało dotąd podatników ponad 9 mld euro.