Boeing zwiększy nadzór inżynierski 

Rada dyrektorów Boeinga utworzyła nową komisję bezpieczeństwa do nadzorowania prac projektowych, produkcji i operacji samolotów koncernu i usług posprzedażnych w konsekwencji dwóch katastrof MAXów.

Aktualizacja: 25.09.2019 17:42 Publikacja: 25.09.2019 17:19

Boeing zwiększy nadzór inżynierski 

Foto: Bloomberg

Pięciomiesięczny wewnętrzny przegląd specjalnego panelu powołanego przez radę do oceny prac projektowych przy samolotach  zakończył się zaleceniem koncernowi reorganizacji inżynierskich ścieżek przekazywania informacji w skali całej firmy w ramach zwiększenia nadzoru przez szefów. Reuter jako pierwszy podał w sierpniu o nowej komisji ds. bezpieczeństwa i o zaleceniach dla koncernu. To pierwsze strukturalne zmiany w ramach reakcji Boeinga na trwający kryzys z powodu uziemienia MAXów po dwóch katastrofach.

Przegląd dokonany przez radę jest jednym z wielu postępowań wyjaśniających prace nad B737 MAX prowadzonych przez regulatorów na świecie, Kongres i resort sprawiedliwości USA.

Zmiany będą wprowadzane w ciągu kilku miesięcy do czasu  dalszego  przeglądu - poinformował w sierpniu Reutera prezes Dennis Muilenburg. Ich celem jest zwiększenie przejrzystości i nadzoru inżynierskiego nad decyzjami oraz przyspieszenia starań, by informacje o bezpieczeństwie docierały możliwie najszerzej i najszybciej do wszystkich firm i zakładów Boeinga na świecie.

Rada dyrektorów zatwierdziła w sierpniu nową komisję bezpieczeństwa lotniczego - podano teraz w Seattle. Sześć zaleceń zgłoszonych przez panel dotyczy stworzenia nowej organizacji bezpieczeństwa produktów i usług, która zajmie się wszystkimi aspektami bezpieczeństwa wyrobów oraz będzie rozpatrywać przypadki nadmiernej presji i anonimowe informacje pracowników o tym, co ich gnębi i niepokoi.

Rada zaleciła ponadto, by wszyscy inżynierowie Boeinga, także  z nowej organizacji bezpieczeństwa produktów i usług, podlegali bezpośrednio głównemu inżynierowi, który podlega bezpośrednio prezesowi Muilenburgowi.

Boeing powinien też współpracować  z liniami lotniczymi nad "ponowną oceną założeń dotyczących rozwiązań projektowych i funkcjonowania kabiny pilotów" oraz na zaleceniem kryteriów szkolenia pilotów poza tradycyjnymi programami, w sytuacjach, gdy jest to uzasadnione. "Założenia projektowe zmieniły się z czasem, a firma powinna zapewnić, by kabina pilotów w dalszym ciągu antycypowana  potrzeby zmieniającej się demografii i przyszłych pokoleń pilotów" - uznała rada.

Pięciomiesięczny wewnętrzny przegląd specjalnego panelu powołanego przez radę do oceny prac projektowych przy samolotach  zakończył się zaleceniem koncernowi reorganizacji inżynierskich ścieżek przekazywania informacji w skali całej firmy w ramach zwiększenia nadzoru przez szefów. Reuter jako pierwszy podał w sierpniu o nowej komisji ds. bezpieczeństwa i o zaleceniach dla koncernu. To pierwsze strukturalne zmiany w ramach reakcji Boeinga na trwający kryzys z powodu uziemienia MAXów po dwóch katastrofach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego