Reklama

B737 MAX na lotach testowych w Chinach

Trzy dni trwał lot z międzylądowaniami B737 MAX 7 ze Stanów do Chin, gdzie przewidziano loty testowe, aby te samoloty mogły wrócić do pracy na ważnym rynku dla Boeinga

Publikacja: 08.08.2021 13:52

B737 MAX na lotach testowych w Chinach

Foto: Bloomberg

Według portalu FlightRadar24, samolot o numerze N7201S wystartował z lotniska Boeing Field pod Seattle w środę 4 sierpnia o godz. 8.18 czasu miejscowego i po niemal 5,5 godzinach lotu wylądował na John Rodgers Field w Kalaeloa pod Honolulu na Hawajach. To był pierwszy przystanek, bo MAXy nie mają dostatecznego zasięgu i w drodze do Chin muszą korzystać z międzylądowania. W czwartek o godz. 8.18 czasu miejscowego MAX wziął kurs na międzynarodowe lotnisko Antonio B. Won Pat na wyspie Guam, przybył tam w piątek, pozostał przez noc na lotnisku, następnego dnia wystartował o godz. 8.01 i o 10.43 w sobotę 7 sierpnia wylądował na międzynarodowym lotnisku Pudong w Szanghaju — podał portal Simple Flying.

W niedzielę 8 sierpnia przewidziano testy na symulatorze i jeśli wszystko pójdzie dobrze, pierwszy próbny lot powinien nastąpić w środę 11 sierpnia. Ten sam samolot latał wcześniej w Kanadzie na ponowną certyfikację.

Przedstawiciel producenta nie chciał rozmawiać z dziennikarzami o tym locie, odesłał ich z pytaniami do organów nadzoru — Boeing współpracuje nadal ze światowymi regulatorami nad uzupełnieniem procedur akceptacji, aby lepiej rozumieć usprawnienia w samolocie — powiedział.

Amerykanie (FAA), Kanadyjczycy (Transport Canada), Europejczycy (EASA) i wiele innych urzędów na świecie dopuściło już MAXy do eksploatacji, samoloty te są nadal uziemione w Chinach, które zrobiły to jako pierwsze na świecie. Doszły do tego napięcia w handlu prowadząc do spadku wymiany, ale prezes Boeinga Dave Calhoun powiedział w ubiegłym tygodniu, że nadal spodziewa się zatwierdzenia MAXów w Chinach przed końcem roku. Dotychczas ok. 30 linii i 175 krajów zezwoliło MAXom na powrót do pracy.

N7201S jest jednym z pierwszych wyprodukowanych MAXów 7. Ma prawie 3,5 lat, inne jego numery to MSN 42561 i Line Number 6744. Po zakończeniu lotów testowych zostanie przekazany linii Southwest Airlines.

Reklama
Reklama

Dyrektywa przeciwpożarowa FAA

Amerykański urząd lotnictwa FAA wydał nową dyrektywę dotyczącą bezpieczeństwa samolotów B737 NG (Next Generation) i MAX, w której nakazuje usunąć potencjalny problem zmniejszonej zdolności likwidacji pożaru. Dyrektywa dotyczy 663 samolotów 737 8, 9, 8200 MAX i niektórych -800 i -900ER zarejestrowanych w Stanach i ok. 2204 na świecie. Użytkownicy tych samolotów mają wykonać jej zalecenia w ciągu 10 od daty publikacji.

FAA stwierdził w niej, że w samolotach może wystąpić awaria elektronicznej kontroli przepływu powietrza w zestawach klimatyzacji, które pompują powietrze do sekcji bagażowej z innych części samolotu. Dyrektywa zabrania umieszczania bagaży w tej sekcji, jeśli występuje ta awaria, chyba że bagaże te są niepalne i niepłynne.

Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama