Spółka zastąpi dwie poprzednie umowy władz USA z Wielką Brytanią i z krajami kontynentalnej Europy, dając dodatkowe korzyści w postaci większego wyboru lotów do Europy — stwierdził resort transportu. Zatwierdził wstępnie wyłączenie tej spółki z przestrzegania przepisów antytrustowych, będzie wymagać od przewoźników składania rocznych raportów o ich współpracy komercyjnej i dokona szczegółowej oceny spółki po 5 latach jej działalności.

W maju 2018 trzej przewoźnicy podpisali ostateczne porozumienia w ramach planu rozszerzonej spółki o przeloty nad Atlantykiem. Unijny organ konkurencji zgodził się w lutym na przejęcie przez AF-KLM, Deltę i grupę Virgin wspólnej kontroli nad Virgin Atlantic, bo nie dostrzegł w tej operacji żadnych zastrzeżeń dla wolnej konkurencji — podał Reuter.

Umowa przewiduje kupienie przez AF-KLM 31 procent w Virgin Atlantic od grupy Virgin Richarda Bransona, co da wspólną kontrolę nad tym przewoźnikiem Delcie i grupie Virgin. Amerykańska linia ma 49 procent w Virgin Atlantic i 9 procent w AF-KLM.