Reklama
Rozwiń
Reklama

Heathrow zamyka jeden pas. Nie ma chętnych na latanie

Brak popytu na podróże lotnicze z powodu pandemii COVID-19 skłonił zarząd największego brytyjskiego lotniska – Heathrow w Londynie do wyłączenia z operacji jednego z dwóch pasów startowych.

Aktualizacja: 13.07.2020 15:05 Publikacja: 13.07.2020 14:34

Heathrow zamyka jeden pas. Nie ma chętnych na latanie

Foto: Bloomberg

Stało się to niemal w przeddzień wyroku Sądu Najwyższego na temat celowości budowania na Heathrow trzeciego pasa, który ma kosztować 14 mld funtów. Dyskusje na temat tego, czy na Heathrow rzeczywiście jest potrzebny trzeci pas trwają od dziesięcioleci. Zwolennicy tej inwestycji przekonywali, że rozbudowa londyńskiego lotniska będzie korzystna dla rozwoju gospodarki. W czasach przed pandemią, która szczególnie dotkliwie dotknęła Wielką Brytanię, dwa pasy startowe na Heathrow notowały 13 tys. operacji lotniczych dziennie. Pandemia zmieniła tę sytuację i najprawdopodobniej jest skutki będą odczuwalne przez wiele miesięcy, jeśli nie lat.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama