- Musimy zamknąć sprawę 15 lipca, mieć konsorcjum wszystkich zainteresowanych w utworzeniu nowej Alitalii — powiedział w nagraniu wideo nadanym na Facebooku.
Nie jest to jednak takie oczywiste. Di Maio będący też ministrem przemysłu pracuje od miesięcy z zarządcami komisarycznymi narodowego przewoźnika wspólnie z koleją państwową FS nad planem uratowania Alitalii. Kolej ma zapewnienie Delty Air Lines, że obejmie ona 10-15 proc., ale nawet mimo kupna udziału przez skarb państwa nadal brakuje inwestora do dopięcia planu sanacji szacowanego na 1,2 mld euro. Termin jego przedstawienia odraczano 4 razy, ostatnio do 15 lipca.
Grupa infrastruktury Atlantia rozważa możliwość zainwestowania 300 mln euro w 35-40 proc. udziałów w nowej Alitalii — potwierdziły dwie osoby informację dziennika „Il Sole 24 Ore".
- Mówią mi, że może pojawić się propozycja od Atlantii — stwierdził na Facebooku Di Maio. — Nie mam uprzedzeń wobec Atlantii odnośnie do Alitalii, ale nikt nie powinien myśleć, że rząd może cofnąć się w kwestii odebrania jej koncesji na autostrady — zacytował go Reuter.
Di Maio chce odebrać koncesję Atlantii za brak nadzoru nad autostradami i za zawalenie się wiaduktu w Genui w 2018 r. W ostatnią niedzielę 7 lipca uznał, że można znaleźć rozwiązanie sprawy koncesji, jeśli Włosi dostaną z powrotem „wszystko co im zabierano w ostatnich latach podwyżkami stawek myta".