fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

MAX-y mogą kosztować Boeinga ponad 25 mld dolarów

Bloomberg
Uziemienie B737 MAX może kosztować Boeinga ponad 25 mld dolarów - oceniają analitycy nazajutrz po ogłoszeniu przez koncern, że spodziewa się dalszej zwłoki w ich powrocie do pracy

Koncern zaksięgował dotychczas 9 mld dolarów kosztów - 5,6 mld na odszkodowania dla linii lotniczych i 3,6 mld na pokrycie dodatkowych kosztów produkcji.

Czytaj także: Prezes LOT: rozmawiamy z Boeingiem o rekompensatach

Sheila Kahyaoglu z Jefferies stwierdziła, że teraz Boeing może zostać zmuszony do zwiększenia puli odszkodowań o dalsze 10 mld i zmienić szacowane koszty związane z produkcją o dodatkowe 5,4 mld. - Nasze oszacowania zakładają wznowienie dostaw w III kwartale 2020 - powiedziała i obniżyła docelową cenę akcji Boeinga do 390 dolarów z 420 - pisze Reuter.

Poza późniejszym terminem powrotu MAX-ów słaby popyt w Chinach na B787 Dreamliner, a także problemy w produkcji nowych B777X zaniepokoiły również inwestorów - powiedział Robert Stallard z Vertical Research i obniżył cenę docelową akcji do 294 dolarów i 388 oraz rekomendację do trzymaj z kupuj. - Spodziewamy się, że oczekiwane wyniki Boeinga będą absolutną klęską i teraz mamy to zagwarantowane. Nie widzimy, by Boeing był w stanie zwiększyć zwrot gotówki udziałowcom do 2022 r. - uważa.

Z 23 firm brokerskich interesujących się akcjami koncernu, 13 zaleciło trzymanie ich, siedem - kupowanie a trzy - sprzedawanie albo jeszcze gorzej. Ich średnia cena docelowa wynosi 356,50 dolarów. Do 21 stycznia akcje Boeinga straciły niemal 26 proc. od dnia katastrofy Ethiopiana 10 marca 2019.

Air Canada jest kolejnym przewoźnikiem, który usunął MAX-y ze swego rozkładu do 30 czerwca. Koncern ma podać bilans IV kwartału 29 stycznia.

Airbus zyskuje, inni tracą na giełdzie

Informacja Boeinga, że spodziewa się dalszego opóźnienia powrotu MAX-ów spowodowała wzrost akcji w Paryżu jego rywala, Airbusa do rekordowej sumy 139,32 euro , na krótko przed zamknięciem sesji zyskiwały 1,83 proc. do 138,22 euro.

Inni związani z koncernem tracili - Grupa TUI 5 proc. do najniższego poziomu od września, bo nie dostanie nowych samolotów na najważniejszy sezon letni, gdy zarabia najwięcej. Norwegian stracił w Oslo 3,25 proc. Bessę notowali też producenci silników, francuski Safran i brytyjski Senior.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA