Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 04.03.2021 19:01 Publikacja: 04.03.2021 17:21
Foto: Bloomberg
Firma założona w 2003 r. pracuje od maja 2004 nad takim samolotem, zaczęła współpracę z Airbusem, w grudniu 2017 zmieniła partnera na Lockheeda Martina, a w lutym 2019 kolejnym partnerem został Boeing.
AS2 ma być 12-osobową maszyną na syntetyczne paliwo, osiągającą prędkość do 1,4 Macha (ok. 1600 km/h) i o zasięgu 4750 mil morskich (8800 km). Na prace projektowe przewidziano budżet 4 mld dolarów, producent spodziewa się rynku 300 takich samolotów w ciągu 10 lat i 500 łącznie, w cenie po 120 mln dolarów. Ich produkcja zacznie się w 2023 r. w zakładzie firmy Aerion Park w Melbourne na Florydzie, trwa tam już od 2020 r. budowa centrali firmy. GE Aviation z konglomeratu General Electric zakończyła początkowy projekt nowego silnika turbowentylatorowego Affinity. W listopadzie 2020 producent zakończył testy modelu samolotu w tunelu aerodynamicznym francuskiego ośrodka badawczego ONERA.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas