Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.03.2021 19:01 Publikacja: 04.03.2021 17:21
Foto: Bloomberg
Firma założona w 2003 r. pracuje od maja 2004 nad takim samolotem, zaczęła współpracę z Airbusem, w grudniu 2017 zmieniła partnera na Lockheeda Martina, a w lutym 2019 kolejnym partnerem został Boeing.
AS2 ma być 12-osobową maszyną na syntetyczne paliwo, osiągającą prędkość do 1,4 Macha (ok. 1600 km/h) i o zasięgu 4750 mil morskich (8800 km). Na prace projektowe przewidziano budżet 4 mld dolarów, producent spodziewa się rynku 300 takich samolotów w ciągu 10 lat i 500 łącznie, w cenie po 120 mln dolarów. Ich produkcja zacznie się w 2023 r. w zakładzie firmy Aerion Park w Melbourne na Florydzie, trwa tam już od 2020 r. budowa centrali firmy. GE Aviation z konglomeratu General Electric zakończyła początkowy projekt nowego silnika turbowentylatorowego Affinity. W listopadzie 2020 producent zakończył testy modelu samolotu w tunelu aerodynamicznym francuskiego ośrodka badawczego ONERA.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas