Słowenia nie ma własnego przewoźnika od czasu bankructwa Adrii w 2019 roku. Z kolei COVID-19 na jakiś czas praktycznie odciął ten kraj od jakichkolwiek połączeń lotniczych. Na subsydia dla przewoźników wydzielono łącznie 4,7 mln euro, a pierwsza transza ma wartość 1,2 mld euro i jak widać z podziału, nie zostanie wypłacona w całości.
Najwięcej otrzyma niemiecka Lufthansa (371 tys. euro), po niej Air France (176,16 tys. euro), Turkish Airlines (148,53 tys.), Air Serbia (98,13 tys.), Wizz Air Hungary (80,34 tys.), Montenegro Airlines (45,45 tys.), LOT (43,62 tys.) i Swiss, który miał nie kwalifikować się do tej pomocy (22,05 tys. euro). A warunkami było utrzymanie połączeń z Lublaną przynajmniej przez 2 miesiące w okresie pomiędzy 30 marca i 30 września 2020. Maksymalna wysokość tego wsparcia, to 30 euro za każdego pasażera przywiezionego do Słowenii.