Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 26.11.2020 13:16 Publikacja: 26.11.2020 13:01
Foto: Bloomberg
Słowenia nie ma własnego przewoźnika od czasu bankructwa Adrii w 2019 roku. Z kolei COVID-19 na jakiś czas praktycznie odciął ten kraj od jakichkolwiek połączeń lotniczych. Na subsydia dla przewoźników wydzielono łącznie 4,7 mln euro, a pierwsza transza ma wartość 1,2 mld euro i jak widać z podziału, nie zostanie wypłacona w całości.
Najwięcej otrzyma niemiecka Lufthansa (371 tys. euro), po niej Air France (176,16 tys. euro), Turkish Airlines (148,53 tys.), Air Serbia (98,13 tys.), Wizz Air Hungary (80,34 tys.), Montenegro Airlines (45,45 tys.), LOT (43,62 tys.) i Swiss, który miał nie kwalifikować się do tej pomocy (22,05 tys. euro). A warunkami było utrzymanie połączeń z Lublaną przynajmniej przez 2 miesiące w okresie pomiędzy 30 marca i 30 września 2020. Maksymalna wysokość tego wsparcia, to 30 euro za każdego pasażera przywiezionego do Słowenii.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas