Reklama

Samoloty odlatują na zawsze. Linie pozbywają się maszyn

W aplikacji FlightRadar24.com, teraz kiedy ponad 90 proc. europejskiej floty pozostaje uziemiona, można zaobserwować przeloty na nieoczywiste lotniska. We środę należący do Lufthansy Airbus A380 D-AIMG przeleciał z Monachium do Tarmac Aerosave w Teruel.

Aktualizacja: 29.04.2020 16:12 Publikacja: 29.04.2020 14:38

Samoloty odlatują na zawsze. Linie pozbywają się maszyn

Foto: Adobe Stock

Tam znajduje się największe w Europie cmentarzysko samolotów. Linia, która te maszyny miała na własność na początku kwietnia poinformowała, że natychmiast planuje się pozbyć 6 Superjumbo, które kiedyś stanowiły dumę jej floty. Niemcy przez ostatnich kilka lat bezskutecznie usiłowali sprzedać je Airbusowi, ale do transakcji nie doszło.

To oczywiście nie oznacza, że samoloty zaparkowane w Teruel nigdy nie polecą. Najczęściej jednak pozostają na ziemi. Przy tym Lufthansa nie jest jedyną linią, która pozbywa się tych największych maszyn na świecie. Hiszpańscy mechanicy rozłożyli już na części dwa A380.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama