Reklama
Rozwiń
Reklama

Aerofłot ratuje Suchoja. Nikt inny nie chce jego SSJ 100

To miał być największy sukces rosyjskich budowniczych samolotów. Ale linie lotnicze, poza Aerofłotem, nie chcą Suchoja - SSJ 100 - pisze „Aviationweek”.

Aktualizacja: 23.09.2018 07:08 Publikacja: 22.09.2018 09:21

SSJ 100

SSJ 100

Foto: Dmitry Zherdin [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons

Suchoj miał pokazać światu, że Rosjanie potrafią zbudować nowoczesną maszynę, która będzie kupowana przez zagraniczne, a nie tylko zobowiązane do tego rosyjskie, linie lotnicze. 95-miejscowy SSJ 100 z kabiną jednolicie ekonomiczną miał być konkurencją tak dla boeinga, jak i dla airbusa. I początki były obiecujące, bo w marketingu Rosjan wspierał włoski Leonardo. Teraz kontrakt z Włochami się skończył i linie oddają maszyny. Jaki jest powód? Suchoje okazały się zawodne i brakuje do nich części zamiennych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama