Jak zarządzać kulturą na odległość? Gdzie i jak szukać publiczności pozamykanej w domach? Jak przenieść tożsamość instytucji, budowaną często przez lata w realu, do rzeczywistości wirtualnej? I jak skutecznie wykorzystać algorytmy mediów społecznościowych? Na takie pytanie próbują odpowiedzieć autorzy poradnika skierowanego do instytucji kultury.
– W czasie pandemii budowanie wspólnot jest najważniejsze. To one dają siłę do życia. Dziś musimy komunikować się sprawniej – uważa Katarzyna Szustow, właścicielka firmy SZUSTOW. Kultura i Komunikacja.
Od 2016 roku firma ta zarządzana jest zdalnie i działa między Zurychem a Warszawą. Dlatego postanowiła podzielić się wiedzą i opracowała bezpłatny „Poradnik dla instytucji kultury na czas pandemii".
Zdaniem jego autorów kwarantanna zmusza do szukania nowych sposobów spędzenia czasu, kulturalna oferta w sieci jest więc ważniejsza niż do tej pory. Bez artystów i sztuki trudno byłoby wyobrazić sobie jakiekolwiek funkcjonowanie w zamknięciu. Jednocześnie w dobie pandemii widać, że nawet duże instytucje kultury nie są przygotowane na przyjmowanie swoich odbiorców w formie online.