Rady na czas zarazy

Gotowy jest poradnik dla instytucji kultury na czas epidemii koronowirusa.

Publikacja: 17.04.2020 12:00

Rady na czas zarazy

Jak zarządzać kulturą na odległość? Gdzie i jak szukać publiczności pozamykanej w domach? Jak przenieść tożsamość instytucji, budowaną często przez lata w realu, do rzeczywistości wirtualnej? I jak skutecznie wykorzystać algorytmy mediów społecznościowych? Na takie pytanie próbują odpowiedzieć autorzy poradnika skierowanego do instytucji kultury.

– W czasie pandemii budowanie wspólnot jest najważniejsze. To one dają siłę do życia. Dziś musimy komunikować się sprawniej – uważa Katarzyna Szustow, właścicielka firmy SZUSTOW. Kultura i Komunikacja.

Od 2016 roku firma ta zarządzana jest zdalnie i działa między Zurychem a Warszawą. Dlatego postanowiła podzielić się wiedzą i opracowała bezpłatny „Poradnik dla instytucji kultury na czas pandemii".

Zdaniem jego autorów kwarantanna zmusza do szukania nowych sposobów spędzenia czasu, kulturalna oferta w sieci jest więc ważniejsza niż do tej pory. Bez artystów i sztuki trudno byłoby wyobrazić sobie jakiekolwiek funkcjonowanie w zamknięciu. Jednocześnie w dobie pandemii widać, że nawet duże instytucje kultury nie są przygotowane na przyjmowanie swoich odbiorców w formie online.

Dlatego w poradniku znalazły się odpowiedzi m.in. na pytania: jak zdalnie zarządzać zespołem, z jakich technologii skorzystać, jak budować program online, a także zasady komunikacji z publicznością oraz optymalizacji algorytmów mediów społecznościowych.

Poradnik opracowany bez wsparcia ze środków publicznych jest przeznaczony dla wszystkich instytucji, od renomowanych muzeów po niewielkie biblioteki. Celem jest pokazanie im narzędzi, z jakich mogą skorzystać nie wychodząc z domu. Autorzy namawiają np. do wykorzystywania narzędzi cyfrowych, podają też przykłady programów dla teatrów, bibliotek, domów kultury, muzeów. Wśród nich jest np. propozycja wirtualnego zwiedzania muzeum czy czytania fragmentów książek przez aktorów, a także organizacji warsztatów i wspólnych zajęć online.

Bezpłatny poradnik można pobrać od 17 kwietnia ze strony: www.poradnik.szustow.com .

Jak zarządzać kulturą na odległość? Gdzie i jak szukać publiczności pozamykanej w domach? Jak przenieść tożsamość instytucji, budowaną często przez lata w realu, do rzeczywistości wirtualnej? I jak skutecznie wykorzystać algorytmy mediów społecznościowych? Na takie pytanie próbują odpowiedzieć autorzy poradnika skierowanego do instytucji kultury.

– W czasie pandemii budowanie wspólnot jest najważniejsze. To one dają siłę do życia. Dziś musimy komunikować się sprawniej – uważa Katarzyna Szustow, właścicielka firmy SZUSTOW. Kultura i Komunikacja.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 793
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 792
Świat
Akcja ratunkowa na wybrzeżu Australii. 160 grindwali wyrzuconych na brzeg
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 791
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 790