Reklama

"NeuroCovid" – neuropsychologiczny aspekt koronawirusa

W Polsce o koronawirusie słyszy się głównie w kontekście ilości zachorowań, zgonów i wyzdrowień. Rzadko jednak usłyszeć można o skutkach choroby. Naukowcy z Polski podjęli się analizy możliwych długotrwałych konsekwencji COVID-19.

Aktualizacja: 29.07.2020 16:21 Publikacja: 29.07.2020 16:13

"NeuroCovid" – neuropsychologiczny aspekt koronawirusa

Foto: AFP

Od początku stycznia, jednym z głównych tematów podejmowanych na świecie, jest koronawirus. W Polsce wciąż przybywa zarażonych – od początku pandemii zachorowało 40 tys. osób. W marcu na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego powstał zespół badawczy pod kierunkiem prof. Emilii Łojek, którego praca odbywa się pod hasłem NeuroCovid, co ma podkreślić cel badań ukierunkowany na analizę stanu funkcji neuropsychologicznych i jakości życia u osób po COVID-19. – To nowa, wciąż nie w pełni opanowana choroba, której przebieg i skutki nie są jeszcze dla nas jasne. W chwili obecnej największy wysiłek jest wkładany w prewencję zakażeń oraz ratowanie życia i zdrowia osób, które najciężej przechodzą COVID-19. Jednak codziennie przybywa osób wyzdrowiałych i ważne jest również monitorowanie ich stanu zdrowia oraz sprawności psychofizycznej – wyjaśnia „Rzeczpospolitej” prof. Łojek, neuropsycholog. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1347
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Świat
Między Chinami a USA, Azja wybiera autonomię. Bliskowschodni pokój
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1346
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1345
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Świat
„Cena życia w Rosji od zawsze była niska” – Prof. Ponomariow o wojnie Putina i zagrożeniu dla Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama