KER otrzymała skargę na reklamę telewizyjną usługi Allegro SMART.Skarżący w prawidłowo złożonej skardze poinformował:
„Rok darmowych przesyłek z Allegro za 49 zł , co wynosi kilkanaście groszy dziennie. Nawet 365 przesyłek. W reklamie pominięto bardzo ważny dla klientów fakt (a co za tym idzie reklama wprowadza klientów w błąd) że promocja obowiązuje przy zakupach za min. 40zł u danego sprzedawcy. Nie ma takiej informacji w reklamie- nawet nie ma informacji że szczegóły są w regulaminie." - napisał autor skargi.
W odpowiedzi na skargę spółka Allegro.pl stwierdziła, że celem reklamy było zwrócenie uwagi użytkowników Allegro na nową usługę w ramach serwisu - Allegro Smart!, która obecnie polega na możliwości skorzystania przez użytkownika serwisu z dostawy określonej liczby przesyłek w zamian za uiszczanie zryczałtowanych opłat subskrypcyjnych (w cyklu 6- miesięcznym lub rocznym). Wcześniej użytkownik nabywający w serwisie Allegro towar od swojego kontrahenta uiszczał każdorazowo odrębną opłatę za dostawę, uzależnioną od wymagań sprzedawcy i stawek przewoźników.
"Reklama nie zawierała odesłań do regulaminu Allegro Smart! Jej celem nie było jednak wprowadzenie konsumenta w błąd, natomiast szczegółowe informacje o usłudze, w tym o minimalnej wartości zakupów w kwocie 40 zł. były wyraźnie prezentowane na stronie internetowej usługi" - stwierdziła spółka. Dodała, że nie emituje już kwestionowanej reklamy.
Zespół Orzekający KER dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy poprzez niedochowanie należytej staranności.