Reklama

Reklamacyjne nadużycia linii lotniczych

Składasz reklamację do linii lotniczej? Pamiętaj, że przewoźnicy często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało ich zestawienie – koniecznie sprawdź przed wylotem!

Publikacja: 20.05.2019 09:22

Reklamacyjne nadużycia linii lotniczych

Foto: Fotolia

Lista nadużyć przewoźników lotniczych – opracowana na podstawie skarg wpływających do ECK Polska:

- Do rozpatrzenia reklamacji żądają wydania oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).

Czytaj także: Lotnicze formularze reklamacyjne w jednym miejscu

- Ogranicza się możliwości składania reklamacji np. przewoźnik przyjmuje je wyłącznie pocztą tradycyjną.

- Do uznania reklamacji uszkodzonego bagażu wymaga się ekspertyzy niezależnego eksperta – osoby trzeciej. Linia lotnicza bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero, gdy osoba ta zaświadczy o nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.

Reklama
Reklama

- Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.

- W przypadku uszkodzonego bagażu przewoźnik ogranicza się do zakupu nowej walizki lub jej wymiany. Sprawa jest rozpatrywana wówczas za pośrednictwem zewnętrznej firmy, a linia lotnicza nie sugeruje wypłaty odszkodowania.

- Brak odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo rekompensata wysokości 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.

- Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.

- Przewoźnik realizuje obowiązek „opieki" podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.

- Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom.

Reklama
Reklama

- Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.

- W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty. Linia lotnicza powołuje się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).

Prawo w Polsce
Prezydent Karol Nawrocki przygotował własną ustawę łańcuchową. Co zawiera?
Nieruchomości
Zapadł wyrok, który otwiera drogę do odszkodowań za stare słupy
Zawody prawnicze
Adwokaci i radcy wykluczeni z walnych w spółdzielniach. Prezes NRA interweniuje
Praca, Emerytury i renty
Aż cztery zmiany w grudniu 2025. Nowy harmonogram wypłat 800 plus
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Sądy i trybunały
Sąd Najwyższy obalił zasadę prawną i uderzył w europejskie trybunały
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama