Reklama
Rozwiń

Na narty do centrum handlowego

Rozwiązania przestrzenne nowych centrów handlowych mają być na tyle elastyczne, by umożliwiać ciągłe zmiany przeznaczenia.

Publikacja: 30.12.2018 11:26

Na narty do centrum handlowego

Foto: Fotorzepa/ Marian Zubrzycki

44 proc. pieniędzy przeznaczonych na świąteczne prezenty Polacy deklarowali zostawić w tym roku w sklepach internetowych - podaje Deloitte. W 2016 roku 50 proc. polskich internautów kupowało online, w 2017 roku - 54 proc. (ok.15 mln osób). Wartość rynku e-commerce w 2017 roku sięgnęła 40 mld zł, dla 2018 roku szacunki ekspertów mówiły o 45-50 mld zł. (Badanie „E-commerce w Polsce 2018" zrealizowane przez Gemius dla e-Commerce Polska). Na zakupy online przypada tylko 7,7 proc. ogółu wydatków Polaków na towary i usługi, w Wielkiej Brytanii jest to aż 14,5 proc. E-commerce odpowiada w Polsce za 1,65 proc. PKB. W Wielkiej Brytanii - za 7,9 proc. (Ecommerce Europe, European Commerce Report 2018 Edition). W 2017 roku Polska zanotowała 6,7-proc. wzrost obrotu sklepów stacjonarnych (przy średniej UE 1.8 proc.) W 2018 roku przewidywany jest wzrost o kolejne 5,6 proc. i to pomimo zakazu handlu w niedzielę. (GfK, European Retail in 2018).

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Nieruchomości
Nowy szef Speedwella w Polsce: wierzymy w rynek mieszkaniowy
Nieruchomości
Wakacje we własnym mieszkaniu w kurorcie
Nieruchomości
Ponad 27 mln euro dla spółki Echo Investment
Nieruchomości
Druga obniżka stóp. Będzie przełom na rynku mieszkań?
Nieruchomości
Barometr cen mieszkań. Oglądających dużo, kupujących mniej