Reklama

Na narty do centrum handlowego

Rozwiązania przestrzenne nowych centrów handlowych mają być na tyle elastyczne, by umożliwiać ciągłe zmiany przeznaczenia.

Publikacja: 30.12.2018 11:26

Na narty do centrum handlowego

Foto: Fotorzepa/ Marian Zubrzycki

44 proc. pieniędzy przeznaczonych na świąteczne prezenty Polacy deklarowali zostawić w tym roku w sklepach internetowych - podaje Deloitte. W 2016 roku 50 proc. polskich internautów kupowało online, w 2017 roku - 54 proc. (ok.15 mln osób). Wartość rynku e-commerce w 2017 roku sięgnęła 40 mld zł, dla 2018 roku szacunki ekspertów mówiły o 45-50 mld zł. (Badanie „E-commerce w Polsce 2018" zrealizowane przez Gemius dla e-Commerce Polska). Na zakupy online przypada tylko 7,7 proc. ogółu wydatków Polaków na towary i usługi, w Wielkiej Brytanii jest to aż 14,5 proc. E-commerce odpowiada w Polsce za 1,65 proc. PKB. W Wielkiej Brytanii - za 7,9 proc. (Ecommerce Europe, European Commerce Report 2018 Edition). W 2017 roku Polska zanotowała 6,7-proc. wzrost obrotu sklepów stacjonarnych (przy średniej UE 1.8 proc.) W 2018 roku przewidywany jest wzrost o kolejne 5,6 proc. i to pomimo zakazu handlu w niedzielę. (GfK, European Retail in 2018).

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Lokum Deweloper po konferencji: czekamy z ofertą mieszkań na poprawę warunków
Nieruchomości
Luksusowe mieszkania w Polsce kupują zagraniczni klienci
Nieruchomości
Mieszkaniowi debiutanci. Czego szukają na rynku pierwotnym
Nieruchomości
Archicom po konferencji: cel sprzedaży ok. 3 tys. mieszkań podtrzymany
Nieruchomości
Jawne ceny mieszkań. Wiele korzyści, ale są i „skutki uboczne”
Reklama
Reklama