Za wyborem centrum stała lokalizacja i postrzeganie klientów

Chcemy zapewnić większą dostępność naszych produktów, rozwiązań i usług - mówi Paulina Nesteruk, dyrektor w dziale komunikacji Ikea Retail w Polsce.

Aktualizacja: 15.11.2018 19:14 Publikacja: 15.11.2018 18:38

Za wyborem centrum stała lokalizacja i postrzeganie klientów

Foto: materiały prasowe

Rz: Otworzyliście w galerii handlowej Blue City drugi po madryckim kompaktowy market. Dotychczas bazowaliście na samodzielnych dużych sklepach. Co przyświeca tej idei?

Paulina Nesteruk, dyrektor w dziale komunikacji Ikea Retail w Polsce: Obserwując aktualne trendy i zmieniający się styl życia konsumentów, postanowiliśmy zaoferować im nowy format sklepu, odpowiadający ich potrzebom. Chcemy tym samym zapewnić większą dostępność naszych produktów, rozwiązań i usług, co stanowi jedno z kluczowych założeń globalnej strategii rozwoju Ikei.

Można powiedzieć, że wracacie do źródeł, bo pierwszy, niewielki sklep Ikea w Polsce znajdował się przy Al. Jerozolimskich w Warszawie.

Tak, ale sklep w Blue City to zupełnie nowy koncept Ikei. Jest mniejszy niż standardowy sklep, ma inny układ i wystrój wnętrz – połączyliśmy stylistykę znaną z dotychczasowych sklepów z nowymi rozwiązaniami wizualnymi i technologicznymi. Sklep znajduje się na dwóch piętrach centrum handlowego. Na parterze są akcesoria wyposażenia wnętrz, a na piętrze część wystawowo-inspiracyjna, gastronomia i planerownia – miejsce, w którym można m.in. zaprojektować wnętrze mieszkania.

Inny jest też sposób robienia zakupów – na miejscu można kupić część akcesoriów wyposażenia wnętrz, a wszystkie produkty z asortymentu, w tym meble, są dostępne przez zamówienie z dostawą do domu.

Jakie są wasze potrzeby jako najemcy? Z jakiego powodu wybór padł na Blue City. Czy rozmawialiście z innymi dużymi galeriami?

Blue City znajduje się blisko centrum Warszawy, dzięki czemu mieszkańcy będą mogli szybko i wygodnie dotrzeć do Ikei, mając także możliwość skorzystania z dobrze rozwiniętej sieci komunikacji publicznej. Ta lokalizacja pozwala naszym stałym klientom częściej odwiedzać sklep, potencjalnym klientom zaś daje możliwość poznania Ikei. W ten sposób zwiększamy dostępność naszych produktów i usług nie tylko wśród dotychczasowych klientów, ale także docieramy do nowych osób, które z różnych względów nie odwiedziły jeszcze IKEA.

Co istotne, Blue City to nowoczesne centrum handlowe, doceniane za komfort zakupów oraz tworzenie atmosfery przyjaznej klientom.

Czy będą kolejne małe sklepy w centrach handlowych?

Ikea w Blue City to pierwszy tego typu format w Polsce, zobaczymy, jak spełni oczekiwania klientów. Planujemy rozwijać różne kanały sprzedaży w Polsce, zarówno cyfrowe jak i fizyczne, testując także nowe formaty.

W ubiegłym roku otworzyliście wielkopowierzchniowy sklep w Lublinie, w tym roku zrezygnowaliście z inwestycji w Zabrzu. Czy nadszedł już kres bardzo dużych sklepów?

Sklepy Ikea zapewniają wygodny dostęp do całego asortymentu, umożliwiają poznanie produktów i rozwiązań oraz skorzystanie z wiedzy i pomocy naszych pracowników. Nadal będziemy inwestować w standardowe sklepy.

Priorytetem jest dla nas klient i jego potrzeby. Chcemy rozwijać się na wielu płaszczyznach, ulepszać istniejące sklepy i tworzyć nowe, innowacyjne koncepty. Bierzemy pod uwagę wiele możliwości i rozwiązań, w tym również otwieranie kolejnych wielkopowierzchniowych sklepów.

Jak na sprzedaż IKEA w Polsce wpływają rozwijający się e-commerce i zakaz handlu w niedzielę?

Stawiamy na ogólny rozwój sprzedaży wielokanałowej, nie skupiając się na konkretnych kanałach.

Sprzedaż internetową Ikei uruchomiła ponad dwa lata temu. Klienci mogą kupować nasze produkty i korzystać z naszych usług przez internet i telefon, obniżyliśmy ceny transportu dla 20 miast, w których nie ma sklepów Ikei.

Analizy rynkowe pokazują, że sprzedaż internetowa będzie mocno rosła. Jak wynika z naszych obserwacji, w zeszłym roku finansowym odnotowaliśmy prawie 29 mln wizyt w naszych sklepach stacjonarnych oraz ponad 97 mln na stronie internetowej Ikei. Znacząco rośnie też liczba odwiedzin strony internetowej z urządzeń mobilnych. Stanowi to już około połowy wejść na stronę IKEA.pl. Wiemy także, że coraz więcej klientów przegląda nasz asortyment online przed wizytą w sklepie, aby się zainspirować, bądź przygotować się do zakupów.

Macie też swój udział we wzroście sektora logistycznego w Polsce – na początku roku ruszyło Centrum Dystrybucji do Klienta pod Piotrkowem Trybunalskim. Czy Ikea planuje kolejne inwestycje w magazyny w Polsce?

Celem uruchomienia centrum dystrybucji było poprawienie jakości dostaw oraz czasu realizacji zamówień dla klientów. Nadal inwestujemy i będziemy inwestować w rozwój sprzedaży wielokanałowej. O wszystkich nowych inwestycjach będziemy informować na bieżąco. ©?

Paulina Nesteruk jest związana z Ikea Group od ponad pięciu lat. Odpowiada za komunikację zewnętrzną przedsiębiorstwa w Polsce. Wcześniej pracowała w Microsofcie. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego.

Rz: Otworzyliście w galerii handlowej Blue City drugi po madryckim kompaktowy market. Dotychczas bazowaliście na samodzielnych dużych sklepach. Co przyświeca tej idei?

Paulina Nesteruk, dyrektor w dziale komunikacji Ikea Retail w Polsce: Obserwując aktualne trendy i zmieniający się styl życia konsumentów, postanowiliśmy zaoferować im nowy format sklepu, odpowiadający ich potrzebom. Chcemy tym samym zapewnić większą dostępność naszych produktów, rozwiązań i usług, co stanowi jedno z kluczowych założeń globalnej strategii rozwoju Ikei.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu