Polish Retail Research Forum (PRRF) podsumowuje sytuację na rynku centrów handlowych w Polsce. Dane zostały przygotowane wspólnie przez zespół analityków. Dotyczą zasobów nowoczesnej powierzchni handlowej, w tym nowych obiektów oddanych do użytkowania oraz inwestycji, które dopiero powstają.
PRRF publikuje również dane o powierzchni niewynajętej w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Na koniec 2017 roku całkowita powierzchnia najmu nowoczesnych obiektów handlowych (tradycyjne centra handlowe, parki handlowe, obiekty typu strip mall oraz centra wyprzedażowe) w Polsce to 11,54 mln mkw. w 489 obiektach.
Największymi rynkami handlowymi pozostają niezmiennie aglomeracja warszawska (ponad 1,57 mln mkw.) oraz konurbacja katowicka (około 1,15 mln mkw.). Wśród ośmiu głównych aglomeracji najmniejszym zasobem nowoczesnej powierzchni handlowej dysponuje aglomeracja szczecińska (303,7 tys. mkw.).
W drugiej połowie 2017 roku zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wzrosły o ponad 351 tys. mkw. To zarówno nowe obiekty (np. Wroclavia we Wrocławiu czy Galeria Północna w Warszawie), rozbudowy istniejących projektów (m.in. Homepark Franowo w Poznaniu i Galaxy w Szczecinie), jak również modernizację i remont obiektu, który na okres robót budowlanych został czasowo wyłączony z zasobów nowoczesnych obiektów handlowych (ETC Swarzędz).
Z końcem 2017 r., z zasobów nowoczesnych powierzchni handlowych wyłączone zostały dwa obiekty w Bydgoszczy: CH Glinki (ze względu na trwający proces przekształcania go w centrum wyprzedażowe Metropolitan Outlet) oraz Bydgoskie Centrum Finansowe (zmiana funkcji z handlowej na biurową). Efektem tych zmian, był spadek współczynnika pustostanów o 3,5 p.p., do poziomu 1,9 proc.