Cała prawda o Rail Baltica

Kolejowa trasa łącząca kraje nadbałtyckie, przez Polskę z Zachodem, ma kosztować 5,8 miliarda euro. Z tego 85 procent gotowa jest sfinansować Bruksela. Zysk z uruchomienia linii kolejowej ma być dwa i pół raza większy.

Aktualizacja: 26.04.2017 17:16 Publikacja: 26.04.2017 15:12

Cała prawda o Rail Baltica

Foto: Fotorzepa/Bartłomiej Sadowski

Podczas dwudniowej konferencji Rail Baltica Global Forum 2017 w Rydze spotkali się przedstawiciele prawie 200 firm z 18 krajów zainteresowanych inwestycją, oraz politycy i urzędnicy m.in. z Litwy, Łotwy, Estonii, Polski i Finlandii. Forum zorganizowała RB Rail, spółka joint venture Litwy, Łotwy i Estonii, która nadzoruje realizację inwestycji na odcinku przebiegającym przez te kraje.

Według przedstawionych obliczeń firmy konsultingowej EY (dawny Ernst&Young), całkowity koszt budowy trasy kolejowej z torami o szerokości europejskiej (1435 mm) od Tallina przez Rygę, Kowno (z odnogą do Wilna) i do granicy z Polską ma kosztować 5,788 miliarda euro. Z tego 85 procent to pieniądze z Unii Europejskiej, trzy kraje nadbałtyckie wyłożą 1,154 miliarda euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama