Aktualizacja: 19.12.2017 15:03 Publikacja: 19.12.2017 14:59
Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki
Blisko 80 proc. pociągów wyjeżdżających na trasy po zakończeniu programu będzie miało nowe lub zmodernizowane wagony. W trzech czwartych składów ma być dostępny bezprzewodowy internet, w 80 proc. – dostępne dla pasażerów gniazdka elektryczne, natomiast 94 proc. pociągów będzie klimatyzowanych. Część z ich będzie mogła poruszać się z prędkością ponad 200 kilometrów na godzinę.
Pieniądze mają pochodzić z własnych zasobów spółki, dokapitalizowania przez PKP SA oraz od instytucji zewnętrznych. Blisko 790 mln złotych Intercity otrzyma z funduszy unijnych. Cała kwota 7 mld zł ma być zainwestowana do roku 2023. - Jest to najwyższa w historii spółki kwota wydana na inwestycje w tabor. Z myślą o różnych grupach pasażerów wprowadzimy m.in. wielofunkcyjne wagony combi, a także wagony ze specjalnymi miejscami dla dzieci – zapowiedział na wtorkowej konferencji Marek Chraniuk, prezes Intercity.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas