fbTrack

Handel

Krystyna Janda wchodzi na rynek kosmetyków

Krystyna Janda
Przekrój
Z początkiem września wejdzie na rynek nowa marka preparatów do twarzy sygnowanych przez polską gwiazdę sceny i ekranu.
Ma to być rynkowy debiut na dużą skalę. W pierwszych dniach września seria 13 kosmetyków nowej marki Janda, pojawi się w ponad tysiącu sklepów największej w Polsce sieci drogeryjnej Rossman. Marka, skierowana do dojrzałych kobiet. jest produktem spółki Krystyna Janda, którą znana aktorka i reżyserka utworzyła z doświadczonym menedżerem z branży kosmetycznej, Jarosławem Cybulskim.

Więcej niż reklama

Oboje wspominają, że pomysł na wspólny brand sygnowany nazwiskiem Jandy zrodził się przed kilkoma laty, gdy gwiazda została „twarzą" jednej z linii kosmetyków Soraya - flagowej marki firmy Cederroth Polska.(Należy też do niej Dermika). Dyrektorem generalnym spółki był wówczas Jarosław Cybulski. – Już wtedy stwierdziłem, że Krystyna Janda zasługuje na coś więcej niż reklama kosmetyków –wspomina Cybulski, dziś prezes spółki Krystyna Janda, który plan stworzenia nowej marki preparatów do pielęgnacji twarzy zaczął realizować po odejściu z Cederroth, w 2014 r. Podkreśla, że dla Jandy pracuje zespół doświadczonych specjalistów z branży, w tym dawna kadra Dermiki. Produkcję zapewnia zaś polska firma z wieloletnią tradycją w kosmetykach profesjonalnych. Jarosław Cybulski nie chce ujawnić jej nazwy. Nie kryje natomiast, że nowy brand celuje w pozycję lidera segmentu droższych kosmetyków premium. I to nie tylko dzięki mocnej osobistej marce jej współwłaścicielki firmy. Ma w tym pomóc także receptura wykorzystująca kosmetologiczne nowinki, wysoka jakość i ogólnopolska sieć sprzedaży Rossmana. Kosmetyki Janda mają tam walczyć o klientki produktów premium, ale będą tańsze niż Dermika czy selektywne linie znanych polskich firm kosmetycznych -Dr Irena Eris, Oceanic czy Yonelle.

Perfumy ze znanym nazwiskiem

Jarosław Cybulski przyznaje, ze dokładnie przeanalizował przypadki polskich marek sygnowanych przez gwiazdy i celebrytów W tym porażkę, także finansową, która poniosła znana aktorka, Grażyna Szapołowska ze swą wprowadzoną w 2001 r. za 4 mln zł marką Sza. – Wówczas było na nią za wcześnie. Trwała jeszcze fascynacja Zachodem. Teraz jednak widać powrót do polskich marek- ocenia Cybulski, Potwierdzają to tegoroczne badania firmy ARC Rynek i Opinia, w którym 54 proc. Polek uznało za atut polskie pochodzenie kosmetyku. Ta otwartość na rodzime marki może zachęcić więcej polskich gwiazd do pójścia w ślady koleżanek z Zachodu, gdzie spora część sław show –biznesu i sportu sygnuje swoim nazwiskiem kolekcje mody i kosmetyki, w tym zwłaszcza te zapachowe. „Swoje" perfumy i wody toaletowe mają na przykład Celine Dion (ta sygnuje już kilkanaście zapachów), Beyonce, Lady Gaga, Kate Perry, Rihanna Naomi Campell czy Victoria Beckahm, która działa też na rynku mody. Celebrytki chętnie opowiadają o swoim udziale w tworzeniu perfum sprzedawanych pod swoim nazwiskiem i zwykle mocno angażują się w ich promocję.

Pachnieć jak Majdan

O ile zachodnie gwiazdy tworzą często swoje marki przy współpracy czołowych firm kosmetycznych czy modowych, w Polsce często próbują inwestować o własnych siłach. Być może dlatego większość tych projektów nie odnosi większych sukcesów. Tak było m.in. w przypadku marki Xavier Fabienne, którą chciał podbić rynek mody muzyk Michała Wiśniewskiego. Ostatnio swoich sił na tym rynku próbuje m.in. aktorka Natasza Urbańska, która sygnuje kolekcje ubrań pod marką Muses a w tym roku została prezesem Domu Mody Muses. Prezesem jest też były piłkarz a dzisiaj celebryta, Radosław Majdan, który przed kilkoma laty wprowadził na rynek „swoje" perfumy, RM Vabun. W tym roku został szefem spółki Vabun, pozyskując jako inwestora Grupę MBF notowaną na NewConnect. Spółka zapowiada ambitne plany ekspansji na rynku kosmetyków. Jesienią ubiegłego roku w sieci salonów Inglot pojawiła się zaś woda perfumowana, która sygnuje sławna polska modelka Anja Rubik. Największym sukcesem może się na razie pochwalić marka kosmetyków Pat&Rub by Kinga Rusin sygnowana przez znaną prezenterkę, która jest nie tylko współwłaścicielką ale i aktywną promotorką brandu.
Źródło: ekonomia.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL