Reklama

Chiny: Sprzedaż rozczarowała

Sprzedaż detaliczna w Chinach spadła w lipcu o 1,1 proc., gdy prognozy analityków mówiły o jej wzroście o 0,1 proc. W czerwcu spadła ona o 1,8 proc. Tymczasem produkcja przemysłowa wzrosła w lipcu o 4,8 proc. r./r., po takiej samej zwyżce w czerwcu. Przewidywano jej wzrost o 5,1 proc.

Aktualizacja: 14.08.2020 10:50 Publikacja: 14.08.2020 10:01

Chiny: Sprzedaż rozczarowała

Foto: AFP

- Głównym powodem ciągłego spadku sprzedaży detalicznej, jest to, że wydatki na jedzenie w restauracjach i katering spadły o 11 proc. r./r., co jest związane ze środkami służącymi dystansowaniu społecznemu w Chinach. Nie spodziewamy się, by sytuacja zmieniła się szczególnie przez resztę 2020 r. lub przynajmniej do momentu, gdy będziemy mieć efektywną szczepionkę na Covid-19. Widzimy jednak, że wrócił wzrost wydatków na droższe rzeczy. Chińscy turyści nie mogą podróżować do innych krajów, ale podróże pomiędzy prowincjami są dozwolone. To skutkowało wzrostem wydatków na kosmetyki i biżuterię odpowiednio o 9,2 proc. r./r. i o 7,5 proc. - twierdzi Iris Pang, ekonomistka z ING.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama