fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Historyczne przejęcie na rynku luksusu

Moliera 2
PAP/Archiwum Leszczyński
Za 100 mln zł właściciela zmieni jeden z liderów rynku, czyli Moliera2. To prawdopodobnie największa jak dotąd transakcja w tym sektorze w Polsce.

Potwierdzają się tym samym informacje "Rzeczpospolitej", jako pierwsi w październiku pisaliśmy o szykowanej sprzedaży spółki IT Fashion Polska Group & Partners, właściciela Moliera2. Firma większość sprzedaży generuje online, prowadzi też sześć ekskluzywnych butików i oferuje takie marki jak Ralph Lauren, Balmain, Burberry czy Kenzo.

IT Fashion Polska Group & Partners przejmuje Modern Commerce, notowana na NewConnect grupa, do której należą e-sklepy ZłoteWyprzedaże.pl (jeden z największych w Polsce wyprzedażowych sklepów online z markami premium) oraz Mamissima.pl (sklep internetowy z ekskluzywnymi akcesoriami i zabawkami dla dzieci).

Wartość transakcji to 100 mln zł, w tym 60 mln zł płatne gotówką (spółka planuje emisję akcji) a pozostała część akcjami w późniejszym terminie, w zależności od zrealizowania rocznych planów sprzedażowych.

Dotychczasowy właściciel w firmie zostaje, nowi zapowiadają kontynuowanie modelu choć ze zmianami.

- Chcemy skuteczniej i intensywniej pozyskiwać nowych klientów online, także w grupach tzw. konsumentów aspirujących, nie dysponujących jeszcze środkami na regularne i stałe zakupy towarów marek luksusowych - mówi Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.

W 2020 r. sprzedaż firmy IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o wyniosła 76,8 mln zł, w tym z kanału online ponad 50 mln zł.

Firma chce wprowadzać nowe marki, zaś jej serwis ZłoteWyprzedaże.pl ma być wykorzystany do sprzedaży pozostałych po wyprzedażach niesprzedanych produktów z innych butików Moliera2. Nowy podmiot chce rozwijać się zarówno na polskim jak i regionalnym rynku.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA