Lidl kończy z warzywami Bio w plastiku

Sieć Lidl bardzo serio podeszła do swoich deklaracji dotyczących redukcji plastiku. W ofercie sieci pojawiły się warzywa w całkowicie biodegradowalnych opakowaniach.

Publikacja: 18.03.2019 16:01

Lidl kończy z warzywami Bio w plastiku

Foto: materiały prasowe

Rosnąca popularność warzyw pochodzących z organicznych upraw sprawiała, że sieci handlowe, w tym Lidl, coraz częściej były poddawane krytyce za sposób pakowania warzyw. Owijane szczelnie w plastik ziemniaki, marchewki czy włoszczyzna oznaczane symbolem Bio bywały problematyczne dla świadomych klientów, którzy wybierali je z powodów etycznych równocześnie zgrzytając zębami na opakowania. Lidl Polska, tak jak Lidl ogólnie na świecie, zobowiązał się jednak do redukcji zużycia plastiku o 20 procent do 2025 roku. I właśnie zrobił duży krok na drodze do realizacji tego celu.

Czytaj także: Niemieckie sieci handlowe żegnają się z plastikiem

Już w drugiej połowie marca klienci sieci, w ramach Ryneczku Lidla znajdą na półkach ziemniaki i cebulę Bio Organic pakowaną w nowe, wyprodukowane w Polsce opakowanie zrobione z skrobi kukurydzianej i papieru. Opakowanie to ma bardzo poważną zaletę – jest w 100 procentach biodegradowalne. Jest ono w całości kompostowalne przemysłowo, ale kierowniczka działu opakowań Lidl Polska Kamila Łużny przyznała w czasie spotkania prasowego, że rozłoży się ono również w warunkach naturalnych, choć nie jest to zalecane. W najbliższych tygodniach ekologiczne opakowania zyskają także Bio marchew, buraki i włoszczyzna.

- Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu. Już niedługo w biodegradowalnych opakowaniach znajdą się nie tylko BIO ziemniaki i BIO cebula z Ryneczku Lidla, ale także BIO marchew czy BIO banany. Dzięki temu nasi klienci mogą mieć pewność nie tylko co do jakości naszych produktów, ale i tego, że są bezpieczne dla środowiska naturalnego – stwierdza Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.

Opakowania marchewki, buraków i włoszczyzny będą składały się z tacki papierowej i foli wyprodukowanej z eukaliptusa. W ofercie Lidla pojawią się także banany Bio, które nie będą już pakowane w folię (tylko będą owinięte bardziej ekologiczną papierową banderolą), a do tego będą produktem z certyfikatem Fair Trade.

Lidl Polska jest pionierem w ramach międzynarodowego Lidla jeżeli chodzi o biodegradowalne opakowania wykonane ze skrobi kukurydzianej i papieru. Opakowania te są produkowane przez polskiego producenta (którego nazwy niestety Lidl Polska nie może ujawnić) i jest szansa, że zostaną one wdrożone również w innych oddziałach Lidla na świecie.

Ekologiczne opakowania, to nie wszystko. Zasadniczo Lidl „rozpakowuje" warzywa tam gdzie tylko to możliwe i zgodne z oczekiwaniami klientów. Ilość plastiku wprowadzanego do obiegu redukowana jest również np. poprzez zmniejszanie wagi butelek PET, w których sprzedawana jest woda. W 2018 roku dało to 345 ton plastiku mniej. Do sklepów trafia też woda w szklanych butelkach. Pytany przez „Rzeczpospolitą" o ewentualny system kaucyjny Lidl odpowiedział, że ruch w tej kwestii jest po stronie prawodawcy, który musi stworzyć odpowiednie ramy prawne.

Dla klientów troszczących się o ekologię ważna może być informacja, że w Lidlu można przyjść z własnymi opakowaniami na warzywa czy owoce – jedyną niedogodnością może tu być jedynie konieczność wyjęcia ich z nich do ważenia na kasie.

Rosnąca popularność warzyw pochodzących z organicznych upraw sprawiała, że sieci handlowe, w tym Lidl, coraz częściej były poddawane krytyce za sposób pakowania warzyw. Owijane szczelnie w plastik ziemniaki, marchewki czy włoszczyzna oznaczane symbolem Bio bywały problematyczne dla świadomych klientów, którzy wybierali je z powodów etycznych równocześnie zgrzytając zębami na opakowania. Lidl Polska, tak jak Lidl ogólnie na świecie, zobowiązał się jednak do redukcji zużycia plastiku o 20 procent do 2025 roku. I właśnie zrobił duży krok na drodze do realizacji tego celu.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu