Koncern poinformował, że mimo to w 2017 r. oczekuje zdrowego wzrostu.
Wyniki Swatch Group świadczą o spowolnieniu w branży - podkreślają analitycy. Z drugiej strony w Chinach zaobserwowano "bardzo dobry wzrost" sprzedaży marek szwajcarskiego koncernu.
- Opierając się na pozytywnych ostatnich trzech miesiącach roku, oczekujemy w 2017 r. zdrowego wzrostu – poinformowała spółka w oświadczeniu.
Firma, do której należą między innymi luksusowe marki Omega i Longines oraz Tissot, ck watch & jewelry - Calvin Klein, Certina, Swatch, Flik Flak, poinformowała, że zysk operacyjny za 2016 r. był aż o 44,5 proc. niższy niż rok wcześniej i wyniósł 805 mln franków szwajcarskich.
Sprzedaż spadła o 10,6 proc. do 7,55 mld franków szwajcarskich - informuje Reuters.
Spadek sprzedaży to efekt mniejszej liczby turystów w Europie - zwłaszcza z Chin, którzy zazwyczaj chętnie kupowali zegarki a także międzynarodowe sankcje przeciwko Rosji. Także rosyjscy turyści nie przyjeżdżali już do Europy tak chętnie jak dotychczas.
Swatch jest jednak nastawiony optymistycznie i liczy, że 2017 rok będzie zdecydowanie lepszy. Już w ostatnim kwartale 2016 roku sprzedaż wyraźnie wzrosła - zwłaszcza w Azji i na Bliskim Wschodzie. Wzrost zanotowano także na rynku amerykańskim i w Europie. Swatch zapowiada tez wprowadzenie na rynek "wielu nowych produktów" - pisze szwajcarski dziennik "Neue Zuricher Zeitung".