Swatch: spadek sprzedaży i zysku operacyjnego w 2016 roku

Szwajcarski producent zegarków Swatch Group ma za sobą ciężki rok. W zeszłym roku firma zanotowała 45-procentowy spadek zysku operacyjnego.

Aktualizacja: 02.02.2017 13:30 Publikacja: 02.02.2017 12:58

Swatch: spadek sprzedaży i zysku operacyjnego w 2016 roku

Foto: Bloomberg

Koncern poinformował, że mimo to w 2017 r. oczekuje zdrowego wzrostu.

Wyniki Swatch Group świadczą o spowolnieniu w branży - podkreślają analitycy. Z drugiej strony w Chinach zaobserwowano "bardzo dobry wzrost" sprzedaży marek szwajcarskiego koncernu.

- Opierając się na pozytywnych ostatnich trzech miesiącach roku, oczekujemy w 2017 r. zdrowego wzrostu – poinformowała spółka w oświadczeniu.

Firma, do której należą między innymi luksusowe marki Omega i Longines oraz Tissot, ck watch & jewelry - Calvin Klein, Certina, Swatch, Flik Flak, poinformowała, że zysk operacyjny za 2016 r. był aż o 44,5 proc. niższy niż rok wcześniej i wyniósł 805 mln franków szwajcarskich.

Sprzedaż spadła o 10,6 proc. do 7,55 mld franków szwajcarskich - informuje Reuters.

Spadek sprzedaży to efekt mniejszej liczby turystów w Europie - zwłaszcza z Chin, którzy zazwyczaj chętnie kupowali zegarki a także międzynarodowe sankcje przeciwko Rosji. Także rosyjscy turyści nie przyjeżdżali już do Europy tak chętnie jak dotychczas.

Swatch jest jednak nastawiony optymistycznie i liczy, że 2017 rok będzie zdecydowanie lepszy. Już w ostatnim kwartale 2016 roku sprzedaż wyraźnie wzrosła - zwłaszcza w Azji i na Bliskim Wschodzie. Wzrost zanotowano także na rynku amerykańskim i w Europie. Swatch zapowiada tez wprowadzenie na rynek "wielu nowych produktów" - pisze szwajcarski dziennik "Neue Zuricher Zeitung".

Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Handel
Walka z dyskontami nie tylko na ceny żywności
Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen