Reklama
Rozwiń
Reklama

Ostatni kwartał pogłębił spadki sklepów z odzieżą

Średnio jedną piątą obrotu straciły krajowe grupy firm odzieżowych i obuwniczych w 2020 r. z powodu epidemii. W obronie biznesu pomagały internet i eksport.

Aktualizacja: 14.01.2021 21:19 Publikacja: 14.01.2021 21:00

Ostatni kwartał pogłębił spadki sklepów z odzieżą

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

W 2020 roku publiczne grupy odzieżowe i obuwnicze notowane na warszawskiej giełdzie odnotowały spadek przychodów od 2,6 proc. do 29 proc., a średnio o 19 proc. – wynika z zestawienia przygotowanego przez „Rz". To oznacza, że ostatni kwartał ub.r. pogłębił tendencję obserwowaną po pierwszych dziewięciu miesiącach.

Najlepiej z obroną biznesu poradziło sobie polkowickie CCC. Wzrost obrotów platform internetowych eobuwie i Modivo należących do obuwniczej grupy sprawił, że przychody (bez Karl Voegele w Szwajcarii) spadły o zaledwie 2,6 proc. (do 5,26 mld zł).

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama