Reklama

Sprzedaż lalek Barbie kwitnie w czasie pandemii

Jeszcze niedawno krytykowana za nierealne standardy kobiecości seria lalek promuje dziś różnorodność.

Aktualizacja: 26.02.2021 14:19 Publikacja: 26.02.2021 14:16

Sprzedaż lalek Barbie kwitnie w czasie pandemii

Foto: Bloomberg

Kilka lat temu wydawało się, że dla firmy Mattel Barbie jest już tylko rosnącym obciążeniem. Lalka była krytykowana za ustanawianie nierealnych standardów kobiecości czy za seksizm i jej popularność powoli, ale konsekwentnie spadała. Mattel jednak nie spisał Barbie na straty. Zamiast tego rozpoczęto konsekwentną przemianę marki, która powoli skutkuje zmianą wizerunku oraz znaczącą poprawą sprzedaży. Wzrost jest na tyle znaczący, że Barbie w czasie pandemii po prostu kwitnie – 2020 rok był najlepszym rokiem dla Barbie w ciągu dwudziestu lat.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama