Reklama
Rozwiń

Alibaba zachęca do zakupów na lotnisku nową usługą

Grupa Alibaba rusza ze specjalną ofertą, która ma pomóc podróżującym w korzystaniu z lotniskowych sklepów. Oczywiście mają po prostu wydawać jak najwięcej.

Publikacja: 26.03.2019 12:56

Alibaba zachęca do zakupów na lotnisku nową usługą

Foto: AFP

Internetowa platforma turystyczna Fliggy, należąca do grupy Alibaba, uruchamia nową usługę, która pozwala chińskim turystom na zakupy online w sklepach wolnocłowych i wolnocłowych jeszcze zanim wyruszą na wakacje.

Usługa zwana Fliggy Buy zapewnia chińskim konsumentom szczegółowe informacje i recenzje produktów w ich języku przed dotarciem do miejsca przeznaczenia. Konsument może kupić produkt i odebrać go podczas wizyty na lotnisku. W komunikacie firma nie podaje, czy do skorzystania z oferty wymagane jest przeprowadzenie boardingu (zazwyczaj na 24 lub 48 godzin przed podróżą) czy wystarczy samo kupienie biletu. Dla sklepów to także szansa na lepsze wykorzystanie rynku turystycznego. W 2018 r. liczba wyjazdów turystycznych z Chin wzrosła 13,5 procent.

- Uruchomienie Fliggy Buy to nasz najnowszy krok w kierunku współpracy z handlowcami, których celem jest ogromna liczba turystów z Chin - powiedział Roman Zhu, szef Fliggy Buy. - Naszym celem jest także wykorzystanie potencjału technologii cyfrowej i zapewnienie pełnego doświadczenia w podróży obejmującego jedzenie, zakwaterowanie, transport, zwiedzanie, zakupy i rozrywkę – dodał.

Usługa Fliggy Buy jest częścią inicjatywy Alibaba „Global Fun”, która promuje zagraniczne podróże dla chińskich konsumentów, współpracując z międzynarodowymi kupcami. Chińscy turyści dzięki ofercie mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków, walizek, torebek i alkoholu oferowanych przez popularnych sprzedawców, a także wybrać sklep, w którym mogą odebrać swoje produkty. Usługa jest wciąż w fazie testów, jak na razie weszły do niej Furla z Hong Kongu i Laox z Japonii. Niemniej firma oczekuje, że dołączy do nich więcej kupców.

Zhu powiedział, że sklepy wolnocłowe i wolne od podatku były priorytetem podczas pierwszej fazy premiery Fliggy Buy, ponieważ były to najczęściej odwiedzane miejsca zakupów wśród chińskich podróżnych wyjeżdżających.

Reklama
Reklama

- Naszym kolejnym krokiem jest wzbogacenie kategorii produktów w Fliggy Buy i jak największa liczba zagranicznych kupców, w tym luksusowych marek luksusowych, sprzedawców sprzętu elektronicznego, a także sklepów aptecznych i kosmetycznych, pomagając im dotrzeć do większej liczby chińskich konsumentów – dodał.

Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama