Rosnąca popularność diet wykluczających mięso nie mogła przejść niezauważona przez detalistów. Sklepy coraz chętniej oferują produkty, które kupi każdy, kto z różnych powodów chce być na diecie roślinnej. Dla klientów, którzy są na diecie wegetariańskiej sieć Lidl utworzyła nawet specjalną zakładkę na swojej stronie internetowej pod nazwą „wegetariańska strefa smaku” – z pomysłami na wszystkie posiłki, także dla dzieci.

Czytaj także: Lidl szuka w internecie gwiazd do swojej reklamy

Do tego sieć intensywnie promuje też ofertę BIO, czyli produktów pochodzących z upraw bez oprysków chemicznych, nawozów sztucznych, modyfikacji genetycznych czy stymulatorów wzrostu. Produkty tego typu są już w stałej ofercie, a poza tym w ramach tygodni tematycznych pojawia się szersza oferta, która umożliwia wybór klientom zwracającym szczególną uwagę na to, co wrzucają do koszyka a następnie do garnka.

- Żywność BIO zwykle zawiera więcej witamin i składników mineralnych niż żywność konwencjonalna więc lepiej pokrywa zapotrzebowanie na składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu – twierdzi Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyczka kliniczna.

Ofertę produktów BIO ma nie tylko Lidl – produkty certyfikowane w ten sposób znajdziemy w większości sieci spożywczych. Równolegle z tygodniem BIO w Lidlu ofertę produktów naturalnych prezentuje inna niemiecka sieć – Aldi. Szeroki wybór produktów tego typu mają też, np. Tesco, Piotr i Paweł czy Auchan.