Firmy w Polsce tracą 11,4 mld złotych rocznie na podróbkach

Prawie 12 proc. sprzedaży rocznie, czyli 11,4 mld złotych (ok. 2,7 mld euro) tracą w Polsce krajowi i zagraniczni producenci markowych towarów wskutek podrabiania ich produktów.

Aktualizacja: 06.06.2018 13:21 Publikacja: 06.06.2018 13:10

Firmy w Polsce tracą 11,4 mld złotych rocznie na podróbkach

Foto: 123RF

Na Polskę przypada niespełna 5 proc. z 60 mld euro strat, jakie w krajach Unii ponoszą co roku firmy z powodu podrabiania produktów w 13 sektorach gospodarki. Skalę tych strat wycenia w swoim najnowszym raporcie Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

Raport jest wynikiem badania EUIPO prowadzonego przez ostatnich pięć lat w sektorach uznanych za podatne na naruszenia praw własności intelektualnej (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i walizki, nagrania muzyczne, napoje spirytusowe i wina, środki farmaceutyczne, pestycydy, smartfony, baterie i opony).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Rozejm USA i Chin w wojnie handlowej. Doszło do porozumienia w sprawie ceł
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem