Reklama

Druga fala nie przeraziła Polaków. Nie ma paniki z wiosny

Nastroje konsumentów w październiku wyraźnie się pogorszyły, ale pozostały zdecydowanie lepsze niż wiosną, podczas pierwszej fali epidemii Covid-19.

Aktualizacja: 21.10.2020 14:18 Publikacja: 21.10.2020 14:01

Druga fala nie przeraziła Polaków. Nie ma paniki z wiosny

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak podał w środę GUS, tzw. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, a także skłonność konsumentów do dokonywania ważnych zakupów, zmalał w październiku do -20 pkt z -15 pkt we wrześniu. Dla porównania, w kwietniu i maju wskaźnik ten był poniżej -30 pkt.

O tym, że druga fala pandemii nie wywołuje takich obaw o stan gospodarki i domowych budżetów jak pierwsza, jeszcze lepiej świadczy tzw. wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), który wyraża m.in. oczekiwania gospodarstw domowych na najbliższych 12 miesięcy. W październiku spadł on do -19,2 pkt z -16 pkt we wrześniu. W kwietniu WWUK zbliżył się do -50 pkt.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Co nowy rząd Andreja Babiša może przynieść Czechom?
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
TIGER Grzegorza Kołodki ma już 25 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama