Reklama

Marzec był najgorszym miesiącem dla amerykańskich fabryk od 1946 roku

Amerykańskie fabryki przeżyły w marcu największe spowolnienie produkcji od 1946 roku.

Aktualizacja: 16.04.2020 14:58 Publikacja: 16.04.2020 12:02

Marzec był najgorszym miesiącem dla amerykańskich fabryk od 1946 roku

Foto: AFP

ula

Według telewizji CNN w 1946 roku fabryki w USA zaczęły odchodzić od zwiększonej produkcji na potrzeby wojny. Teraz z powodu koronawirusa zaczęły ograniczać produkcję, zwalniać pracowników lub całkowicie zamykać zakłady przemysłowe.

W marcu produkcja przemysłowa w USA spadła o 5,4 proc., ponieważ prace w fabrykach produkujących samochody, samoloty i wiele innych towarów zostały wstrzymane w celu ochrony pracowników przed wybuchem COVID-19 - wynika z raportu Fed.

To największy spadek od stycznia 1946 r., kiedy to po zakończeniu II wojny światowej przemysł amerykański przestawiał produkcję z okresu wojny na produkcję nastawioną na zwykłych konsumentów.

- Produkcja przemysłowa będzie spadać dalej także w kwietniu, zarówno z powodu zamknięcia niektórych zakładów w celu rozwiązania problemów związanych z COVID-19, jak i po prostu z powodu braku popytu na niektóre produkty - uważają ekonomiści Citi Andrew Hollenhorst i Veronica Clark.

Reklama
Reklama

Część raportu Fed dotycząca produkcji pokazała, że produkcja w marcu spadła o 6,3 proc. w marcu, co jest największym miesięcznym spadkiem od lutego 1946 r.

Marcowe dane pokazały jak bardzo sektorowi przemysłowemu zaszkodziło trzy czynniki - brak dotychczasowych dostaw z Chin, słaby popyt i konieczność utrzymania dystansu społecznego - uważa główny ekonomista ING James Knightley.

Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Gospodarka
Niezłe dwa lata gospodarki pod rządami Donalda Tuska
Gospodarka
90 milionów złotych – tyle kosztuje Rosjan godzina wojny Putina
Gospodarka
Eksperci alarmują: polska gospodarka traci impet. Ratunkiem są inwestycje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gospodarka
Marjut Falkstedt, prezes EFI: Nie chcemy tracić europejskich pereł w koronie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama