- Nie zdążymy uruchomić systemu przed końcem sesji. Wygląda na to, że naprawimy go w ciągu najbliższych godzin - mówi Piotr Utrata, rzecznik banku. Problemy z logowaniem do systemu Makler w systemie ING Banku Śląskiego i aplikacji ING Makler Mobile rozpoczęły się już w środę rano, a w czwartek systemy stały się niedostępne dla wszystkich klientów. Bank od wczoraj zapewnia, że nieustannie pracuje nad naprawieniem awarii.

„Minęła 13:00, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi na włączenie Maklera. Robimy wszystko, żeby jak najszybciej przywrócić funkcjonowanie systemu. Będziemy informować Was na bieżąco o postępie prac” – oświadczył bank po południu.

Rano podał, że pracowano całą noc, ale nie uda się przywrócić dostępu do rachunków przed otwarciem sesji. „Zakładamy, że Maklera uda się przywrócić o godzinie 13.00. Raz jeszcze przepraszamy!” – podano w komunikacie. W czwartek bank wskazywał, że przyczyną jest awaria kluczowej dla aplikacji usługi od zewnętrznego dostawcy.

„Mimo upływu wielu godzin, prace naprawcze wciąż trwają, staramy się zakończyć je jak najszybciej. Niestety, nie jesteśmy w stanie podać terminu i godziny przywrócenia systemu. Z powodu dużej liczby telefonów dotyczących awarii, również kontakt z infolinią Biura Maklerskiego może być utrudniony” – głosi komunikat na stronie ING Banku Śląskiego.

BM ING Banku Śląskiego na koniec września prowadziło ponad 128 tys. rachunków – wynika z danych Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych.