W 2020 r. firmie przybyło blisko 10 tys. nowych rachunków. 75 proc. z nich zostało założone przez kanały zdalne. Do 40 proc. wzrósł też udział zleceń giełdowych realizowanych przez aplikację mobilną Alior Giełda,

- W Biurze Maklerskim Alior Banku już w 2019 roku zadbaliśmy, o to, aby zarówno dotychczasowi, jak i nowi klienci, mogli w pełni zdalnie założyć wszystkie produkty inwestycyjne, jakie mamy w swojej ofercie. Dzięki temu procesy te były sprawdzone i w pełni stabilne również wtedy, kiedy pojawiła się pandemia, a z nią wiele obostrzeń. Przyniosło to swoje wymierne efekty w 2020 roku w postaci nowych rachunków maklerskich, rachunków Alior Trader, czy nowo podpisanych umów funduszowych – podkreśla Jacek Taraśkiewicz, dyrektor departamentu usług inwestycyjnych w BM Alior Banku.

Przychody biura wzrosły natomiast ponad dwukrotnie chociaż firma nie ujawnia jaki osiągnęły poziom. - To był niesamowity i nieprzewidywalny rok dla całej branży maklerskiej, w tym również dla działalności naszego biura. Po trudnym początku roku i marcowym załamaniu światowe rynki zaczęły odrabiać straty, co bardzo pobudziło do aktywności inwestorów. Wyniki Biura Maklerskiego Alior Banku są bardzo zadowalające i zachęcają nas do stawiania ambitnych celów na przyszłość. Chcemy do 2022 roku znaleźć się w gronie biur maklerskich z liczbą 100 tys. rachunków maklerskich i w dalszym ciągu rozwijać naszą ofertę zarówno pod kątem produktowym, jak i technologicznym –wskazuje Grzegorz Koczwara, menedżer zespołu maklerskiego w BM Alior Banku. Na koniec stycznia biuro prowadziło 84,6 tys. rachunków.