Klient jest dla nas najważniejszy

Statystyki pokazują, że wskaźnik zaufania do firm pożyczkowych wzrasta. Z ubiegłorocznego badania Kantar TNS wynika, że ufa im 17 proc. polskich konsumentów - co w porównaniu z poprzednim badaniem, daje nam wzrost o 54 proc.

Publikacja: 17.12.2018 09:05

Do wzrostu zaufania z pewnością przyczyniły się wprowadzone w marcu 2016 roku przepisy zapewniające większą transparentność, które obniżyły maksymalne koszty pożyczki, a także uregulowały zasady organizacyjne dla firm pożyczkowych, a więc m.in. obowiązek posiadania minimum 200 tys. kapitału zakładowego, który musi być w całości pokryty ze środków pieniężnych, a także konieczność prowadzenia działalności finansowej przez firmy pożyczkowe w formie spółki z.o.o. lub jako spółki akcyjnej. Powołano również do życia publiczny Rejestr Instytucji Pożyczkowych w Polsce przy Komisji Nadzoru Finansowego, co bez wątpienia sprawia, że sektor pozabankowy działa obecnie w sposób jasny oraz w zgodzie ze ściśle ustalonymi zasadami.

Na modyfikację ofert oraz na jakość świadczonych usług przez firmy pożyczkowe z pewnością wpływ miała również rosnąca świadomość klienta. Coraz lepiej wyedukowani klienci oczekiwali indywidualnego podejścia i przedstawienia ofert, które spełniają ich oczekiwania. hapipożyczki, które plasują się jako lider w sektorze pożyczek pozabankowych, wprowadzając nowy produkt finansowy z jednym z najniższych RRSO na rynku – 9,8%, doskonale wpisują się w wyżej wymieniony trend.

- Od powstania firmy w Polsce, jednym z naszych priorytetów, jest ciągłe podnoszenie jakości obsługi. Korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych, które mają na celu ułatwienie procesu obsługi. W tym roku wprowadziliśmy nowoczesne narzędzia takie jak Co-Surfing, Robocall czy SMS z opcją odpowiedzi. W 2018 roku hapipożyczki, jako jedna z pierwszych firm pozabankowych, dołączyły do innowacyjnej platformy pośrednictwa finansowego Bancovo. Jest to doskonały przykład współpracy instytucji finansowych z różnych segmentów rynkowych, który ułatwia klientowi wybór najkorzystniejszej dla niego oferty spośród szerokiej propozycji kredytowej i pożyczkowej znajdującej się na platformie – powiedział Przemysław Kamiński, Country Manager, IPF Polska.

hapipożyczki rozpoczęły również w tym roku pilotażowy proces wdrażania w swoich strukturach zaawansowanych rozwiązań w zakresie automatyzacji. Zgodnie z globalnym kierunkiem rozwoju IPF Digital, jakim jest implementacja najnowocześniejszych technologii, roboty wspierają pracowników w procesach związanych z obsługą klienta - uczestniczą w wysyłaniu wypłat, weryfikacji wniosków o pożyczkę i danych na umowach.

- Wraz z rozwojem spółki rosną również nasze potrzeby w zakresie wykorzystania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, wspierających płynną realizację wszystkich procesów związanych z codzienną obsługą pożyczkobiorców. Wprowadzenie robotyzacji było kolejnym ważnym krokiem w tym zakresie. Dzięki niemu nasza firma może zapewniać klientom oszczędność czasu poprzez szybszą i sprawniejszą obsługę. Możemy również lepiej wykorzystywać potencjał pracowników, pozostawiając im do realizacji bardziej złożone, wymagające inwencji zadania – powiedziała Dorota Grochocka, Head of Customer Care and Collections w IPF Polska.

- Nasza działalność polega na udzielaniu pożyczek. Zależy nam, aby klienci korzystali z naszej oferty w sposób świadomy i odpowiedzialny. Dlatego w zeszłym roku zainaugurowaliśmy kampanię edukacyjną „Index hapipraktyk. Zbuduj pozytywną historię kredytową”, której celem jest edukacja społeczna w zakresie odpowiedzialnego zarządzania domowymi finansami. Do merytorycznego wsparcia i rozpowszechnienia tematu zaprosiliśmy jedne z najważniejszych instytucji pożyczkowych w Polsce: Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych, Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, KIDT BIG, CRIF, Loan Magazine, Zadłużenia.com. Wierzymy, że działając razem możemy zrobić więcej i dotrzeć do większej liczby odbiorców – powiedział Przemysław Kamiński.

II fala badania przeprowadzona przez dom badawczy Biostat, na zlecenie hapipożyczek p.t. „Jak Polacy planują swoje wydatki oraz jak zaciągają i spłacają swoje zobowiązania finansowe?”, diagnozuje poziom świadomości Polaków na temat regulowania rachunków, opłat oraz planowania wydatków z budżetu rodzinnego. Respondentów z różnych regionów Polski zapytano o to, jak planują i spłacają swoje zobowiązania. Raport prezentuje 5 strategicznych obszarów, które odpowiadają na pytania dotyczące zachowań pożyczkobiorców:

Planowanie budżetu – na co jesteśmy gotowi wziąć pożyczkę, a jakie wydatki finansujemy z oszczędności?

Spłacanie – w jaki sposób priorytetyzujemy wydatki?

Problemy finansowe – do kogo udajemy się po konieczny zastrzyk finansowy?

Zadłużenie – dlaczego potrzebujemy przypominania o zaległościach i czy zdajemy sobie sprawę z konsekwencji z nieterminowych spłat rat?

Świadomość – czego najbardziej boimy się przy zaciąganiu pożyczek?

W porównaniu do I fali badania można zauważyć wzrost liczby osób, które chętniej pożyczają pieniądze na wakacje, remont czy sprzęt elektroniczny, niż na wydatki związane z samochodem czy doposażeniem mieszkania. Można więc przypuszczać, że Polacy przyzwyczaili się do firm pożyczkowych i odnoszą się do nich z większym zaufaniem, przez co chętniej analizują ich oferty i rozważają wzięcie pożyczki.

- Rozsądne zarządzanie finansami, regulowanie zobowiązań oraz umiejętne oszczędzanie dla wielu Polaków jest wyzwaniem. Liczne grono tegorocznych Partnerów badania, motywuje nas i utwierdza w przekonaniu, że Index hapipraktyk porusza kluczowe obszary, w których wspólnie możemy wiele zdziałać na rzecz rozwoju świadomości finansowej oraz gospodarowania domowymi finansami. Zależy nam na tym, aby Polacy oszczędzali i planowali swoje wydatki, a pożyczki i zobowiązania zaciągali świadomie, dlatego poprzez planowane w ramach kampanii aktywności chcemy przekazać im potrzebną wiedzę i konkretne, użyteczne wskazówki. Uważamy, również, że firmy z branży pożyczkowej, powinny podejmować działania edukacyjne, które mają na celu zwiększenie finansowej świadomości klientów. Wyedukowani finansowo klienci, świadomie korzystający z możliwości, jakie daje współczesny rynek finansowy, lepiej wybierają dla siebie odpowiednie produkty – powiedziała Malwina Michalska, Junior Collections Manager w hapipożyczkach.

Podstawowe informacje o hapipożyczkach  

Spółka IPF Polska Sp. z o.o. powstała w grudniu 2014 r. w Warszawie i oferuje pożyczki pod marką hapipożyczki. W marcu 2015 roku Grupa IPF PLC z siedzibą w Leeds (UK) kupiła fińską spółkę MCB Finance operującą w krajach bałtyckich oraz Australii. Akwizycja spowodowała połączenie IPF Polska Sp. z o.o. i MCB Finanse i nowa firma rozpoczęła działalność pod nazwą IPF Digital, a hapipożyczki weszły w skład portfolio marek i produktów zarządzanych przez IPF Digital. Dziś IPF Digital oferuje swoje pożyczki w 8 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach.

Materiał Partnera.: Hapipożyczki

Do wzrostu zaufania z pewnością przyczyniły się wprowadzone w marcu 2016 roku przepisy zapewniające większą transparentność, które obniżyły maksymalne koszty pożyczki, a także uregulowały zasady organizacyjne dla firm pożyczkowych, a więc m.in. obowiązek posiadania minimum 200 tys. kapitału zakładowego, który musi być w całości pokryty ze środków pieniężnych, a także konieczność prowadzenia działalności finansowej przez firmy pożyczkowe w formie spółki z.o.o. lub jako spółki akcyjnej. Powołano również do życia publiczny Rejestr Instytucji Pożyczkowych w Polsce przy Komisji Nadzoru Finansowego, co bez wątpienia sprawia, że sektor pozabankowy działa obecnie w sposób jasny oraz w zgodzie ze ściśle ustalonymi zasadami.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Finanse
Co się dzieje z cenami złota? Ma być jeszcze drożej
Finanse
Blisko przesilenia funduszy obligacji długoterminowych
Finanse
Babciowe jeszcze w tym roku. Ministerstwo zapewnia, że ma środki
Finanse
Wschodzące gwiazdy audytu według "Rzeczpospolitej"
Finanse
Szanse i wyzwania na horyzoncie