Reklama
Rozwiń
Reklama

Superbohaterka warta miliard dolarów

„Kapitan Marvel”, pierwszy marvelowski film, w którym główną bohaterką jest kobieta (w tej roli wystąpiła Brie Larson), właśnie wszedł do ekskluzywnego klubu tytułów, które zarobiły w kinach świata ponad miliard dolarów. W USA obraz ten zarobił 358 milionów, wpływy ze sprzedaży biletów w kinach „reszty świata” przekroczyły już 645 mln dolarów.

Aktualizacja: 04.04.2019 10:08 Publikacja: 04.04.2019 10:03

Superbohaterka warta miliard dolarów

Foto: materiały prasowe

"Kapitan Marvel” jest siódmym Marvelowskim tytułem, który stał się miliarderem. Przed nim taki pułap sprzedaży osiągnęły „Avengers: Wojna bez granic”, „Czarna pantera”,, Avengers”, „Kapitan America; Wojna bohaterów”, „Avengers: Czas Ultrona”, i „Iron Man 3”. Generalnie komiksowe filmy Marvel Cinematic Univers osiągają znakomite rezultaty. 21 tytułów MCU łącznie zarobiło do dzisiaj ponad 18.5 miliarda dolarów. 

Jednak sukces „Kapitan Marvel” zasługuje na szczególną uwagę. Przed premierą filmu krytycy i socjologowie zastanawiali się czy może odnieść na rynku sukces film, w którym umięśnionego superbohatera zastąpi kobieta. Przedtem taka sztuka udała się „Wonder Woman”, która zarobiła 841 mln dolarów. Wynik „Kapitan...” - kolejnego obrazu science-fiction o emancypacji i sile młodej kobiety - potwierdza, że nie był to przypadek. Widownia jest otwarta na zmiany. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Film
Nie żyje Diane Keaton. Wybitna aktorka miała 79 lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Film
Wojna w Ukrainie to wojna o tożsamość narodową. Ratowanie dzieł sztuki
Film
Bartek Pulcyn: Nowa odsłona starego festiwalu
Film
Dlaczego „Franz Kafka” a nie „Chopin, Chopin!”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Film
Nie żyje Patricia Routledge. Serialowa Hiacynta Bukiet zmarła w wieku 96 lat
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama