Nie będzie klas „pracownik call center” - zapewia MEN

Resorty edukacji narodowej i rozwoju zdementowały informacje prasy, jakoby planowały utworzenie w szkołach zawodowych klas o profilu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta”.

Aktualizacja: 01.12.2016 12:37 Publikacja: 01.12.2016 10:47

Nie będzie klas „pracownik call center” - zapewia MEN

Foto: 123RF

Propozycję utworzenia w szkołach zawodowych klas o profilu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta" (pracownik call center) zgłosiło do Ministerstwa Rozwoju  Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W prasie pojawiły się informacje, że MR chce realizacji tego postulatu, ale potrzebna jest  przychylna opinia Ministerstwa Edukacji Narodowej.  Pomysł skrytykowali natomiast dziennikarze.

Oba resorty zdementowały doniesienia prasy. MEN podało, że Ministerstwo Rozwoju nie planuje występowania do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta".

Z kolei Ministerstwo Rozwoju poddało na swojej stronie internetowej, że wniosek SMB został w ministerstwie przeanalizowany, jednak żadna opinia MR w tej kwestii nie była oficjalnie prezentowana.

- Ministerstwo Rozwoju dostrzega konieczność gruntownej reformy szkolnictwa zawodowego w Polsce i dostosowania kształcenia młodych ludzi do potrzeb nowoczesnego rynku pracy. Priorytetowe znaczenie mają zawody wspierające rozwój innowacyjnej gospodarki. Mając to na względzie MR nie planuje występować do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu "pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta" - czytamy w oświadczeniu.

MEN wyjaśniło, że  zgodnie z przepisem art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.) minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określa, w drodze rozporządzenia, klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego na wniosek ministra właściwego w zakresie danego zawodu.

Minister – wnioskodawca dokonuje oceny uzasadnienia wprowadzenia zawodu do klasyfikacji (kształcenia w określonym typie i rodzaju szkoły), utrzymania kształcenia w tym zawodzie lub wykreślenia zawodu – z punktu widzenia potrzeb danej branży czy gałęzi gospodarki oraz biorąc pod uwagę wymagania kwalifikacyjne określone w przepisach regulujących funkcjonowanie danego obszaru.

Wniosek ministra właściwego powinien zawierać:

1) opis zawodu oraz kwalifikacji wyodrębnionych w ramach tego zawodu, wraz ze zbiorem umiejętności zawodowych dla każdej kwalifikacji, sporządzony z uwzględnieniem charakterystyk poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji pierwszego i drugiego stopnia, oraz propozycję dotyczącą przypisania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji wyodrębnionych w ramach tego zawodu;

2) uzasadnienie potrzeby kształcenia w tym zawodzie;

3) nazwę i miejsce zawodu w określonej grupie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy;

4) informację o potrzebach rynku pracy w zakresie danego zawodu.

Do wniosku powinna być także dołączona opinia organizacji pracodawców, reprezentatywnych w rozumieniu ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz. U. poz. 1240).

Propozycję utworzenia w szkołach zawodowych klas o profilu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta" (pracownik call center) zgłosiło do Ministerstwa Rozwoju  Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W prasie pojawiły się informacje, że MR chce realizacji tego postulatu, ale potrzebna jest  przychylna opinia Ministerstwa Edukacji Narodowej.  Pomysł skrytykowali natomiast dziennikarze.

Oba resorty zdementowały doniesienia prasy. MEN podało, że Ministerstwo Rozwoju nie planuje występowania do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara