Badacze: Osocze ozdrowieńców zabija 99 proc. cząsteczek wirusa

Zespół badaczy z Uniwersytetu Hongkongu, kierowany przez prof. Ivana Hung Fan-ngaia ustalił, że osocze ozdrowieńców (osób, które przeszły zakażenie koronawirusem) zabija 99 proc. cząsteczek wirusa u osób, które wciąż walczą z COVID-19 ze względu na zawarte w nim przeciwciała - informuje "South China Morning Post".

Aktualizacja: 15.05.2020 06:00 Publikacja: 15.05.2020 05:48

Badacze: Osocze ozdrowieńców zabija 99 proc. cząsteczek wirusa

Foto: AFP

arb

Czerwony Krzyż z Hongkongu apeluje do osób, które przeszły zakażenie koronawirusem, aby oddawały osocze. Odkąd Czerwony Krzyż w Hongkongu zaczął pobierać osocze od ozdrowieńców dwa tygodnie temu, zgłosiły się do niego tylko trzy osoby, które przeszły COVID-19.

Do czwartku w Hongkongu wykryto 1051 zakażeń koronawirusem - 1009 zakażonych osób wróciło już do zdrowia.

Profesor Ivan Hung Fan-ngai informował w ubiegłym tygodniu, że pacjent przechodzący COVID-19 w ostrej formie, po otrzymaniu osocza od ozdrowieńca, zaczął zwalczać wirusa a jego stan poprawił się na tyle, że można było go odłączyć od respiratora.

Idealnym dawcą osocza - jak podkreśla Czerwony Krzyż z Hongkongu - jest osoba, która przeszła COVID-19, ma od 18 do 60 lat i waży co najmniej 60 kg, a także nie cierpi na żadne choroby przewlekłe.

Czerwony Krzyż z Hongkongu nie pobiera też osocza od kobiet - ponieważ, jak wyjaśniają jego przedstawiciele, jeśli kobieta jest w ciąży, o której jeszcze nie wie, wówczas jej osocze może doprowadzić do problemów z płucami u zakażonych koronawirusem.

Leki i terapie
Farmakoterapia dla chorych na otyłość. Problemem nierefundowane leki
Leki i terapie
Pfizer rezygnuje z leku na odchudzanie. Miał poważne skutki uboczne
Leki i terapie
Konsekwencje braku leków mogą być gorsze niż inwazja rosyjska
Leki i terapie
Produkcja leków krytycznych w Europie jest nierentowna. „W Chinach była dotowana”
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Leki i terapie
Trzeba zapewnić stabilność dostaw leków w kryzysie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne