Reklama

Rząd walczy z gotówką, ale nie zawsze i wszędzie

Uber robi w Polsce krok w tył i zaczyna przyjmować płatności w gotówce. W związku z tym instaluje w autach również kasy fiskalne. Czyżby firma ugięła się pod presją zwyczajów płatniczych Polaków, którzy nie należą do zwolenników kart kredytowych? Dotąd tylko w ten sposób można było za przejazd zapłacić.

Aktualizacja: 17.12.2017 21:19 Publikacja: 17.12.2017 21:00

Rząd walczy z gotówką, ale nie zawsze i wszędzie

Foto: 123RF

Mogło to mieć wpływ na decyzję firmy, jednak akurat amerykańskie koncerny dość rzadko zmieniają zasady funkcjonowania na innych rynkach. Skoro w USA wszyscy mają karty kredytowe, to gdzie indziej jest zapewne tak samo. Nieważne są lokalne uwarunkowania, liczy się główny rynek, a zresztą my i tak wiemy lepiej. Amazon Polakom nie dość, że oferuje zakupy robione tyko w niemieckim sklepie, to jeszcze z ryzykiem kursowym (ceny są podawane w euro, nie wiadomo, ile finalnie się za nie zapłaci) i tylko przez kartę kredytową. Na razie nie widać szans na jakąkolwiek odpowiedź na lokalne preferencje, jak szybkie e-przelewy, które przewodzą liście ulubionych metod płatności na naszym rynku. Nie mówiąc już o płatności przy odbiorze paczki – taka opcja w głowie władz Amazona nawet nie postanie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama