Platforma w ostatnim czasie przeżywa oblężenie. Jak wynika z danych firmy Evercore ISI, aplikacja Spotify podskoczyła w rankingach najpopularniejszych w USA z 27. na 9. miejsce.

Wpłynęło na to podsumowanie roku Spotify Wrapped 2020. Jak co roku platforma przygotowuje dla poszczególnych słuchaczy zestawienie najpopularniejszych wykonawców, gatunków i albumów. W tym roku Spotify przygotował również globalne zestawienie. Dzięki temu hashtagi Wrapped 2020 na Twitterze były jednymi z najpopularniejszych.

Czytaj także: Spotify rodzina - sprawdzamy czy taki pakiet się opłaca

Jednak Spotify to już nie tylko muzyka, ale także podcasty. Firma zwabiła słuchaczy podcastem „The Joe Rogan Experience", który jest obecnie dostępny wyłącznie na tej platformie. Seria prowadzona przez amerykańskiego komika i gospodarza telewizyjnego Joe Rogana zajmuje pierwsze miejsce na świecie w rankingu podcastów.

Zainteresowanie to zostało dostrzeżone również przez inwestorów. W ubiegłym tygodniu akcje szwedzkiej spółki notowanej na NYSE zdrożały do najwyższego poziomu, odkąd firma weszła na giełdę w 2018 r. Od początku roku kurs poszedł w górę o ponad 100 proc., a kapitalizacja wynosi już około 60 mld dol.