Braster wprowadza tester

Urządzenie do badania piersi trafi na rynek w październiku.

Publikacja: 25.09.2016 20:32

Braster wprowadza tester

Foto: braster.eu

Przyjęło się, że wymyślanie innowacyjnych urządzeń medycznych jest domeną Chińczyków, Japończyków czy Amerykanów. Polskie firmy nie mają się jednak czego wstydzić. PocketECG – urządzenie polskiej firmy Medicalgorithmics służące do zdalnego monitorowania pracy serca podbija rynek amerykański. W połowie października na krajowy rynek trafi z kolei Braster Tester, dzięki któremu kobiety w domu będą mogły badać piersi. Będzie to jedyne tego typu urządzenie na świecie.

Domowa metoda

– Od października ruszamy z intensywną akcją marketingową. Chcemy być bardzo aktywni w internecie i mediach społecznościowych. Będziemy też widoczni w prasie kobiecej i medycznej oraz na billboardach – zapowiada Marcin Halicki, prezes Brastera.

Czułość Braster Testera wynosi obecnie około 74 proc. (czyli na 100 chorych kobiet urządzenie zdiagnozuje niepożądane zmiany u 74). Czułość badania mammograficznego wynosi natomiast około 90 proc. W ciągu roku spółka przeprowadzi testy na 3 tys. kobiet, które mogą wykazać, że rzeczywista czułość urządzenia jest o kilka punktów procentowych wyższa. Mammografia jest bezpłatna raz na dwa lata dla kobiet, które ukończyły 50. rok życia. Przewaga Braster Testera polega więc na szybszej możliwości wykrywania nowotworów oraz na wygodzie stosowania. Kobieta może się bowiem badać bez wychodzenia z domu. Zarząd firmy podkreśla jednak, że urządzenie nie powinno być traktowane jako alternatywa dla mammografii czy USG, a jako domowa metoda przesiewowa zwiększająca szanse na wykrycie raka we wczesnym jego stadium, czyli na etapie, kiedy jest on praktycznie w 100 proc. wyleczalny.

Podbić świat

Znane są również ostateczne opłaty za korzystanie z Braster Testera. Opcja pierwsza zakłada zapłatę symbolicznej złotówki na początku oraz 45 zł miesięcznego abonamentu przez dwa lata. Druga możliwość zakłada wniesienie 195 zł opłaty początkowej za urządzenie oraz 29 zł miesięcznego abonamentu przez dwa lata. Braster wprowadził również trzecią możliwość, która będzie dostępna przy zakupie przez internet. – Jednorazowo za urządzenie i dwuletni pakiet badań będzie można zapłacić 891 zł. Wydaje nam się, że najbardziej popularną opcją będzie płatność 195 zł za urządzenie oraz miesięczny abonament – dodaje prezes.

Urządzenie będzie można kupić w jednym z trzech podstawowych kanałów dystrybucji: tradycyjnym – przez apteki stacjonarne oraz e-commerce – zarówno zewnętrzne apteki online, jak również własny sklep dostępny na stronie internetowej spółki. W 2017 r. urządzenie trafi na inne rynki europejskie. Zarząd nie wyklucza, że w 2017 r. będzie też dostępne w USA. Na zachodzie Europy oraz w USA telemedycyna jest dużo bardziej rozwinięta, przez co potencjał tych rynków w porównaniu z krajowym jest wielokrotnie większy.

Duży potencjał

W ostatnich miesiącach inwestorzy w związku ze zbliżającą się datą debiutu urządzenia, a co za tym idzie pojawieniem się pierwszych przychodów, wyrywają sobie z rąk akcje innowacyjnej spółki. Papiery Brastera od początku roku poszybowały w górę o ponad 100 proc. W ciągu ostatnich trzech miesięcy kapitalizacja firmy zwiększyła się z kolei o 77 proc. i wynosi obecnie prawie 170 mln zł. System motywacyjny dla zarządu zakłada sprzedaż 10 tys. urządzeń w tym roku oraz 50 tys. w 2017 r. Marża brutto ze sprzedaży docelowo będzie przekraczała 60 proc. Braster-Tester ma być dostępny na całym świecie.

Przyjęło się, że wymyślanie innowacyjnych urządzeń medycznych jest domeną Chińczyków, Japończyków czy Amerykanów. Polskie firmy nie mają się jednak czego wstydzić. PocketECG – urządzenie polskiej firmy Medicalgorithmics służące do zdalnego monitorowania pracy serca podbija rynek amerykański. W połowie października na krajowy rynek trafi z kolei Braster Tester, dzięki któremu kobiety w domu będą mogły badać piersi. Będzie to jedyne tego typu urządzenie na świecie.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły