– Jubileuszowa edycja EKG była pod każdym względem rekordowa. Cieszą nas dobre opinie i głosy uczestników. Aż 88 proc. słuchaczy zadeklarowało udział w kolejnej edycji – mówił Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator EKG w Katowicach, podczas konferencji podsumowującej ostatnie wydarzenie.

Z badań wśród uczestników kongresu wynika, że cenią sobie oni możliwość spotkań biznesowych w dużym i ciekawym gronie, co wiąże się z nawiązywaniem cennych relacji, ale także zdobyciem wiedzy na temat zjawisk i trendów gospodarczych. – Średnio każdy odbył siedem spotkań podczas kongresu. Pomnażając to przez 11,5 tys. uczestników, otrzymujemy rekordową liczbę 100 tys. relacji gospodarczych podczas tych trzech dni – wyliczał prezes Kuśpik. Jak dodawał, niezwykle cenna jest możliwość połączenia dojrzałego biznesu dużych firm z kraju i ze świata ze środowiskiem startupów, które od trzech lat są stałym punktem programu EKG.

Kongres pełni od lat także rolę lokomotywy promocyjnej Katowic i całego regionu. – EKG jest kołem zamachowym przemysłu spotkań, na jaki stawia miasto. Trudno przecenić rolę tego wydarzenia dla promocji stolicy regionu – dodawał Marcin Krupa, prezydent Katowic. Mówią o tym dane: w polskich mediach podczas tegorocznej edycji powstało blisko 9,9 tys. publikacji. Ekwiwalent reklamowy wyliczono na ponad 42 mln zł. Uczestnicy kongresu zostawiają w aglomeracji spore pieniądze (gastronomia, taksówki, noclegi). Szacuje się, że w ciągu tych trzech dni wydali na Śląsku co najmniej 10 mln zł.

Grupa PTWP przygotowuje się już do kolejnej edycji, w maju za rok. Czym EKG zaskoczy uczestników?

– Na pewno chcemy bardziej umiędzynarodowić kongres i jeszcze mocniej rozwijać stronę startupową, by jeszcze sprawniej łączyć relacje młodych przedsiębiorców z doświadczonym biznesem – zdradził prezes Kuśpik.